Ez az a jármű, ami mellett még a BMW X7 is szerénynek tűnik.
Az Escalade egy igazi amerikai presztízsgépkocsi. Gyakran tűnik fel filmekben a tekintélyt parancsoló méretű, amerikai mércével mérve is full-size SUV, aminek minden generációja külön kategóriát képvisel az amerikai autóiparon belül.



A General Motors, aminek luxusmárkája a Cadillac, most bemutatta a 2021-es modellévű újdonságát, ami természetesen gigantikus méretű: a hosszabb tengelytávú változtat esetében 5,7 méteres, ami azt is jelenti, hogy a belső térben közel 3,5 méternyi hellyel gazdálkodhatnak az utasok.
Az újdonságban a harmadik üléssorban a lábtér ráadásul több mint 8 centivel nagyobb lett, mint az elődjénél és a csomagtér mérete is tekintélyt parancsoló, 722 liter lett alapból is, úgy, hogy közben három üléssorról beszélünk.
A nagy, négyszögletes dobozszerű forma természetesen maradt, olyan jellegzetességekkel, mint a horizontális lámpák.
A legérdekesebb része talán a belső tér luxusának, hogy itt is áttértek a digitális kijelzőkre. Mostantól három képernyő van az Escalade-ban: egy 7.2 colos a sofőr előtt balra, valamint egy 14.2 colos középen és egy 16.9 colos OLED kijelző jobb oldalt, amelyen a multimédiás funkciók futnak.




Egy ilyen autóban persze olyasmik is vannak, mint a 36 hangszórós hifirendszer, ami 28 csatornás jelet kezel. Sőt, fedélzeti kommunikációs egysége is van az Escalade-nak, aminek révén a sofőr külön beszélhet a hátsó sorban ülő utasokkal.
Az új Escalade alá egy teljesen új fejlesztésű légrugós futóművet tettek az utazási kényelem érdekében, a kocsira pedig 22 colos felni az alap.
A motortérben egy 6.2 literes V8-as van 420 lóerővel és 623 Nm-es nyomatékkal, de lesz egy szerényebb, 3.0 literes turbodízel is a kínálatban, ami 277 lóerős, ám a nyomaték maxiumuma ugyancsak 623 Nm, mint a benzines V8-asnak.


Az új Escalade árait még nem tették közzé, de vélhetően a csúcsmodellek 100 ezer dollár környékén lesznek. A kereskedésekben már idén az év vége felé megjelenhetnek az új luxusmonstrumok.
Igazi rapperautókat kaptak cégautónak Dzsudzsákék
A magyar válogatott klubcsapatánál az arab al-Vahdánál a Cadillac Escalade a juttatásautó.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.