Már Magyarországon is rendelhető az elődjénél erősebb és gyorsabb plugin hibrid GLC.
A Mercedes tavaly szeptemberben leplezte le legfrissebb környezettudatosnak ígért divatterepjáróját, a GLC 300e-t, melyre immár hazánkban is felvesznek rendeléseket. Az újdonság alapára 17 millió forint. Összehasonlításképp, a nemrégiben megújult GLC legolcsóbb változata, a GLC 200 4Matic EQ Boost 14,5 millió forinttól indul.
A Mercedes GLC-ből eddig is létezett plugin hibrid modell, a 320 lóerős GLC 350e, amit a nemrégiben megejtett ráncfelvarrás keretein belül vált az újabb GLC 300e. A típusjelzésben szereplő szám ugyan kisebb lett, de a 211 lóerős és 350 Nm-es 2 literes benzinmotorra épülő hibrid hajtás nemhogy gyengébb, hanem erősebb lett.
A 320 lóerős teljesítmény változatlan maradt, de a nyomaték 560-ról kereken 700 Nm-re növekedett. A hétfokozatú automata váltó átadta a helyét egy kilencfokozatú vadonatúj egységnek, az akkumulátor kapacitása pedig 8,7-ről 13,5 kWh-ra nőtt.
Utóbbinak köszönhetően a WLTP-szabvány szerint egy feltöltéssel ideális esetben már 43 kilométert lehet megtenni a benzinmotor beindulása nélkül.
A 0-100-as sprintet alig 5,7 másodperc alatt le lehet tudni (előd: 5,9 másodperc), a végsebesség elektromos, illetve hibrid módban 130, illetve 230 km/h.
A 4Matic összkerékhajtású Mercedes GLC 300e csomagtartója 395-1445 literes, szemben a hibrid rendszer nélküli alapmodell 550-1600 literes értékével.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.