Az apró városi autó lokálisan zéró károsanyag-kibocsátású változatát nem veti szét az erő, de ez a történet nem is erről szól.
A Suzuki 1993-ban dobta piacra az első Wagon R-t, mely kisautó olyan sikert aratott, hogy 2008-ban a hárommilliomodik, 2010-ben pedig az ötmilliomodik példány is gazdára talált belőle. Japánban a hatodik generációjánál jár az egykor Esztergomban gyártott és hazánkban már jó ideje nem forgalmazott típus, melynek most egy régi változatába leheltek új életet.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/fd605e29-52e1-4137-96ad-ca9f2450ac68.jpg)
A negyedik legnagyobb kínai autógyártó által Suzuki licenc alapján készített Changhe EV2 egy alig 3,4 méter hosszú járgány, melynek mozgatásáról egy 18 lóerős teljesítményű, illetve 80 Nm nyomatékú villanymotor gondoskodik.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/7d43bb68-2aa6-4c23-ba59-d6e82af9c177.jpg)
A 8-10 kWh kapacitású akkumulátor optimális esetben 100 kilométeres hatótávot biztosít az elsőkerékhajtású autónak. A csendes kis áruszállítónak szánt Wagon R leszármazott Kínában átszámítva mintegy 1,5 millió forintnak megfelelő összegbe kerül.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/cf6874b2-b7f2-40b5-b21f-19881454ea42.jpg)
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.