A BMW új megoldásának köszönhetően csökken a fogyasztás és javul a menetdinamika.
A BMW 2016-ban mutatta be az 5-ös sorozat aktuális generációját, mely most egy enyhébb ráncfelvarráson esett át. Ennek jegyében mostantól az 520d alapáron lágyhibrid technikát vonultat fel, ami egy 48 V-os indítógenerátorból és egy új kiegészítő akkumulátorból áll.
A novembertől elérhető új 520d 100 kilométeren átlagosan 3 deciliterrel fogyaszt kevesebbet, mint a villanymotoros rásegítés nélküli kifutó változat. Az 520d limuzin 4,1 literes, az összkerékhajtású 520d xDrive limuzin 4,5 literes, az 520d kombi 4,3 literes, a négykerék-hajtású 520d xDrive kombi pedig 4,7 literes gyári fogyasztási értékkel büszkélkedhet.
A 190 lóerős teljesítményű új 520d képes visszanyerni a lassításkor keletkező energiát, a korábbiaknál finomabb működésű az automatikus start/stop rendszere, és padlógázra jobban gyorsít. Az 520d jelenleg 14,8 millió forintos alapárral rendelkezik a cég hazai konfigurátorában, a benzines plugin hibrid 530e pedig 16,6 millió forinttól indul.
Az M550d kapcsán friss hír, hogy a non-plus-ultra M5 alatti sportos dízel modell novembertől már alapáron 650 méterre elvilágító lézerfényszóróval lesz ellátva.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.