220 kilométeres hatótáv, futurisztikus műszerfal és hátsókerék-hajtás jellemzi a vadonatúj Honda e-t.
Ezek szerint minimum 9,6 millió forintot kell fizetnünk, ha egy ilyen apró villanyautót szeretnénk hazavezetni. Ez a Honda e alapmodelljének 1,5 millió forintos állami támogatással csökkentett ára. A jobban felszerelt és nagyobb teljesítményű Honda e Advance árcéduláján 11 millió forintos összeg olvasható.
A hagyományos helyett digitális visszapillantó tükörrel szerelt Honda e mozgatásáról egy 136 lóerős villanymotor gondoskodik, az erősebb változat pedig 154 lóerős teljesítményű, 315 Nm nyomatékú. Utóbbi 8 másodperc alatt "lő ki" álló helyzetből 100-as tempóra.
A teljesen új platformra épülő, hátsókerék-hajtású típus mindössze 3,9 méter hosszú, a 35,5 kWh kapacitású akkumulátorcsomag miatt viszont a tömege eléri az 1,5 tonnát. A lemerült telep a megfelelő gyorstöltővel akár 30 perc alatt 80 százalékosra tölthető.
Az 50:50 tömegeloszlású, alacsony tömegközéppontú kisautó fordulókörének átmérője alig 9,2 méter. A műszerfalon összesen öt kijelző található, amelyek közül kettő 12,3 colos képátlójú, ezenkívül pedig a hangfelismerés és a mesterséges intelligencia sem hiányzik a fedélzetről.
A 16-17 colos kerekekkel szerelt négyszemélyes kocsira eddig már több, mint 40 ezer előrendelés érkezett, az első példányokat az ígéretek szerint 2020 első felében vehetik majd át a vásárlók.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.