A Lamborghini bemutatta legelső alternatív hajtást is alkalmazó autóját, a Siant.
A Sian az új Lamborghini nevében bolognai dialektusban villámot, villanást jelelt, és némileg utal arra, hogy a kocsi hajtásában az Aventador V12-es motorját egy teljesen új elektromos rendszerrel párosították, amelynek egyik legfontosabb eleme egy szuperkondenzátor.
Lítium-ion akkumulátorok helyett ugyanis egy ilyen energiatároló egységet használnak a 48 voltos elektromos rendszerében, amely háromszor nagyobb teljesítményű, mint egy ugyanekkora lítiumcella, és a súlya is csak harmada. Ennek révén sokkal könnyebb lehet a kiegészítő hajtást adó elektromos rendszer.
A kondenzátor a kabin és a motor közötti válaszfalban található, amely a váltóban található elektromotort táplálja, amely 34 lóerőt tesz hozzá a hajtáslánc összteljesítményéhez.
A Sian ugyanazt azt a 6,5 literes V12-es motort használja, mint az Aventador, ám az újonnan használt titánszelepeknek köszönhetően már 785 lóerős lett ez az egység is. Ennek köszönhető a hibridhajtás 819 lóerős kombinált teljesítménye, ennek révén pedig ez a legerősebb Lambo.
100 km/h-t nulláról alig 2,8 másodpercig tart elérnie, míg a legnagyobb sebessége várhatóan meghaladja a 350 km/h-t.
Az elektromos motort úgy tervezték, hogy segítse az alacsony sebességű gyorsulást, valamint a rekuperációt végző fékek segítik a szuperkondenzátor feltöltését.
Külsőleg a Sian hasonlít a Terzo Millenio koncepcióra, amelyet a Lamborghini 2018-ban mutatott be. Az első homloklemezek és a fényszórók leginkább a Lambo elektromos koncepciójához hasonlítanak, míg a hátsó lámpák hatszögletű megjelenése inkább visszatérés a 70-es évek közepén született legendás Lamborghini Countach-hoz.
A járműből a hírek szerint összesen 63 darabot gyártanak, és az árcéduláján 3,6 millió dolláros összeg szerepel majd.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.