A stuttgarti gyártó újdonsága kívül kompakt, belül viszont meglepően nagy. Jövünk minden részlettel a GLB-ről.
A 4,63 méter hosszú újdonság második üléssora alapáron csak annyit tud, hogy 40:20:40 arányban le lehet dönteni az üléseit. Mintegy 120 ezer forint ellenében 14 centimétert tologathatjuk előre, illetve hátra a második üléssort, a két különálló harmadik sori, padlóba hajtható ülés felára pedig mintegy 320 ezer forint.
Leghátul maximum 1,68 méter magasságúak férnek el viszonylag kényelmesen, és ők is kapnak többek közt USB-aljzatokat és pohártartókat. A csomagtartó alaphelyzetben 560 literes, ami az ülések előretolásával 739 literre bővíthető, az ülések lehajtását követően pedig már 1755 literes csomagtér áll a rendelkezésünkre.
A hétfokozatú automataváltós GLB 200-at egy 1,3 literes turbós benzinmotor hajtja a maga 163 lóerős teljesítményével, illetve 250 Nm-es nyomatékával. A nyolcfokozatú automataváltós, négykerékhajtású GLB 250 4Matic motorházteteje alatt egy 2 literes turbós benzinmotor található, ami 224 lóerőt, illetve 350 Nm-t ad le. A későbbiekben várhatóan érkezik majd a 306 lóerős AMG GLB 35 sportváltozat is.
A GLB 200d-ben, illetve a GLB 220d-ben egy 2 literes turbódízel motor és egy nyolcfokozatú automataváltó teljesít szolgálatot. Míg az előbbi 150 lóerős, illetve 320 Nm-es, addig az utóbbi 190 lóerős, illetve 400 Nm-es produkciót ad elő. A 200d esetében opcionális az összkerékhajtás, a 220d viszont alapáron 4Matic kivitelű.
A kereskedelmi forgalomban idén év végén felbukkanó Mercedes GLB német alapára 38 000 euró (12 millió forint).
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.