Nagyjából harminc éve fennálló áldatlan helyzetet sikerült végre megszüntetni a környéken lakók számára.
Az összesen több mint 5 kilométernyi útszakaszt érintő fejlesztés a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) megbízásából készült el.
A schengeni övezet külső határán fekvő Nagylaknál az M43-as autópálya 2015-ös átadása után sem szűntek meg a sorok. A forgalom jelentős része ugyan a csanádpalotai átkelőn haladt át, de a növényvédelmi és állategészségügyi ellenőrzésre kötelezett rakományt, illetve veszélyes árut szállító járművek ez naponta 500 teherautót jelentett.
Ezek Apátfalva, Magyarcsanád és Nagylak belterületét érintve közelíthették csak meg a számukra továbbra is kijelölt nagylaki közúti határátkelőhelyet. Korábban voltak olyan napok, amikor a nagylaki átkelőnél várakozó kamionok sora Apátfalva széléig állt - írta a magyarepitok.hu, a beruházással kapcsolatban.

3,1 kilométeren felújították az M43-as autópályát és a falut összekötő utat, 2,2 kilométeren, új nyomvonalon pedig közvilágítással ellátott út épült. Emellett a nagylaki közúti átkelőnél körforgalmi csomópontot építettek ki, a teherforgalom ellenőrzésére pedig egy 386 négyzetméteres vizsgálóépületet alakítottak ki.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.