Mutatjuk az első olyan Ferrarit, melynek nemcsak a hátsó, hanem az első kerekein is volt hajtás. Szuper ritka és az értéke felbecsülhetetlen.
Sokan nem tudják, hogy nem az FF volt az első négykerékhajtású Ferrari. Ennek a címnek a birtokosa ugyanis a Ferrari 408 4RM, melynek első példánya 1987 júniusában látta meg a napvilágot. Ez volt a 70183-as sorszámot viselő példány, mely elsősorban vörös fényezéséről, illetve hegesztett rozsdamentes acél karosszériájáról híres.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/719c1f68-ad1c-484a-b0f4-bdb9216683c3.jpg)
1988 szeptemberében még egy prototípus készült: a 78610-es számot kapott példány ragasztott alumínium karosszériát kapott, mely sárga színben pompázik.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/9cf55aef-5097-4d4f-8406-68eb7e42b702.jpg)
A típusjelzésben lévő 408-as számból a 40 a 4,0 literes lökettérfogatra, a 8-as pedig a hengerek számára utal. A 4RM a "4 Ruote Motrici" rövidítése, ami olaszul annyit tesz, hogy összkerékhajtás.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/d8a4e0d8-6be8-4ac5-9651-c3c6c7ff3aad.jpg)
A végül a sorozatgyártásig el nem jutott típus meghajtásáról egy kereken 300 lóerős, középen elhelyezett V8-as szívómotor gondoskodik, melynek nyomatékcsúcsa 373 Nm. Az ötfokozatú kéziváltóval szerelt szuperritka Ferrari 4,2 méter hosszú, 1,88 méter széles és mindössze 1,2 méter magas.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/caa33fec-74cb-4a81-9718-a8e1736b4bc7.jpg)
Az 1,3 tonnánál alig nehezebb Ferrari 408 4RM sárga példánya a gyártó maranellói múzeumában tekinthető meg. Nem ez a valaha készült legszebb Ferrari, mindenesetre rossz nyelvek szerint a 408 4RM alapformája annyira megtetszett a Hondának, hogy végül ez alapján készült el a végül sokkal harmonikusabb megjelenést kapott ikonikus NSX.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/2446188d-b40a-4d11-a7f6-c6e2aa078c30.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/a8293f78-4bd0-41e7-bbf1-b34c79c0d587.jpg)
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.