Mutatjuk az első olyan Ferrarit, melynek nemcsak a hátsó, hanem az első kerekein is volt hajtás. Szuper ritka és az értéke felbecsülhetetlen.
Sokan nem tudják, hogy nem az FF volt az első négykerékhajtású Ferrari. Ennek a címnek a birtokosa ugyanis a Ferrari 408 4RM, melynek első példánya 1987 júniusában látta meg a napvilágot. Ez volt a 70183-as sorszámot viselő példány, mely elsősorban vörös fényezéséről, illetve hegesztett rozsdamentes acél karosszériájáról híres.
1988 szeptemberében még egy prototípus készült: a 78610-es számot kapott példány ragasztott alumínium karosszériát kapott, mely sárga színben pompázik.
A típusjelzésben lévő 408-as számból a 40 a 4,0 literes lökettérfogatra, a 8-as pedig a hengerek számára utal. A 4RM a "4 Ruote Motrici" rövidítése, ami olaszul annyit tesz, hogy összkerékhajtás.
A végül a sorozatgyártásig el nem jutott típus meghajtásáról egy kereken 300 lóerős, középen elhelyezett V8-as szívómotor gondoskodik, melynek nyomatékcsúcsa 373 Nm. Az ötfokozatú kéziváltóval szerelt szuperritka Ferrari 4,2 méter hosszú, 1,88 méter széles és mindössze 1,2 méter magas.
Az 1,3 tonnánál alig nehezebb Ferrari 408 4RM sárga példánya a gyártó maranellói múzeumában tekinthető meg. Nem ez a valaha készült legszebb Ferrari, mindenesetre rossz nyelvek szerint a 408 4RM alapformája annyira megtetszett a Hondának, hogy végül ez alapján készült el a végül sokkal harmonikusabb megjelenést kapott ikonikus NSX.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.