Az elődjénél nagyobb kompakt divatterepjáró a hibrid mellett normál benzines és gázolajos változatokban is készül.
A Ford legkelendőbb SUV-jának vadonatúj kiadása a globálisan használt C2 padlólemezre épül, melynek köszönhetően az új Kuga 90 kilogrammal könnyebb és 10 százalékkal merevebb az elődjénél. Nem mellesleg pedig sokkal több hely jut benne az utasoknak, a hátsó üléssora pedig csúsztatható kialakítású.
A 4,62 méteres hossza révén 9 centimért nőtt modellnek a tengelytávja is nagyobb lett, konkrétan két centiméterrel. A kormány mögött egy 12,3 colos képátlójú, személyre szabható digitális műszeregység található, a középen lévő érintőkijelző pedig 6,5-8 colos méretű. Említést érdemel továbbá az opcionális HUD, az alapáras Apple Carplay és Android Auto támogatás, az induktív mobiltöltő, a 10 hangszórós Bang & Olufsen hifi, illetve a számtalan vezetéstámogató rendszer.
A 17-20 colos kerekeken gördülő új Kuga immár hibridként is elérhető, ráadásul kapásból háromféle kivitelben. A plugin hibrid változatban egy 2,5 literes négyhengeres benzinmotor, egy elektromotor, egy generátor és egy 14,4 kWh-s akkumulátor található. Ez a 225 lóerős összteljesítményű modell 50 kilométert képes megtenni tisztán elektromos módban, a teljes feltöltés mintegy 4 órányi időt vesz igénybe.
Az EcoBlue hibridben egy 150 lóerős 2 literes dízelmotor teljesít szolgálatot, mely a 48 V-os lágyhibrid technológiának köszönhetően igen alacsony fogyasztással kecsegtet. A normál hibrid modell egy 2,5 literes benzinmotort és öntöltő hibrid rendszert vonultat fel.
Dízelfronton egy 120 lóerős 1,5 literes, illetve egy 180 lóerős 2 literes egység érhető el, a hengerlekapcsolásra is képes háromhengeres 1,5 literes EcoBoost benzinmotor pedig 120, illetve 150 lóerős változatban készül. A kéziváltó hatgangos, az automata egység nyolc fokozattal rendelkezik, és felár ellennében összkerékhajtás is rendelhető.
Az egyelőre ismeretlen árú, 12-féle színben készülő új Ford Kuga 2020 tavaszán érkezik meg Magyarországra.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.