Egyes mérések szerint a tisztán elektromos autókkal a zimankóban 65 százalékkal rövidebb távolság tehető meg, mint kellemes tavaszi hőmérséklet mellett.
Az amerikai autóklub, az AAA arra volt kíváncsi, hogy télen konkrétan mennyivel csökken a villanyautók hatótávolsága. Fogtak egy BMW i3s-t, egy Chevrolet Boltot, egy Nissan Leafet, egy Tesla Model S 75D-t és egy VW e-Golf-ot, és megnézték, hogyan teljesítenek +24, illetve -6 Celsius fokos külső hőmérséklet mellett.
Bekapcsolt klíma és kellemesre vett belső hőmérséklet esetén az említett, hulladékhőt nem termelő erőforrású autókkal átlagosan 41 százalékkal rövidebb távot lehetett megtenni a téli zimankóban, mint kellemes tavaszi körülmények mellett.
A problémára az utazás közbeni fagyoskodás, illetve csak az ülés- és kormányfűtés használata, valamint a jó melegen öltözködés lehet a megoldás: kikapcsolt klíma mellett az említett körülmények mellett csak 12 százalékkal csökkent a hatótáv.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/8f43b98a-c407-4dd7-8607-8516b1420b0a.jpg)
A vizsgált autók közül egyébként a Nissan Leafnek a leghatékonyabb a fűtése, ennek az autónak téli körülmények mellett 31 százalékkal csökkent a hatótávja. E tekintetben a BMW i3s szerepelt a legrosszabbul, ez esetben ugyanis 50 százalékos hatótáv-csökkenést regisztráltak a tesztelők. Hogy az adatok pontosak és hibátlanul összehasonlíthatók legyenek, a kocsikat hűtőkamrában felállított futópadon tesztelték.
Korábban a német autóklub, az ADAC is végzett hasonló teszteket. Ők egy Mitsubishi i-MiEV-et fogtak vallatóra, és kiderült, hogy -20 fokban 65 százalékkal rövidebb táv tehető meg az apró városi e-autóval, mint +20 fokban.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/90da8b80-250e-416e-8102-435aa030dcd0.jpg)
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.