Megérkezett a bajor járgányok nemesítésével és sportosításával foglalkozó manufaktúra, az Alpina legújabb munkája, ami a ráncfelvarrt legújabb 7-es BMW-re épül.
A ráncfelvarrás során az M760Li 0-100-as sprint szintideje 3,7-ről 3,8 másodpercre nőtt, de a fanyalgók számára jó hír, hogy most itt az 56 millió forintos alapárú M760Li-nél is potensebbnek ígérkező Alpina B7. Íme:
A német tuningcég egy 4,4 literes V8-as biturbó motornak szavazott bizalmat, mely a B7-esbe szerelve 608 lóerős csúcsteljesítményt produkál, illetve 800 Nm-es nyomatékkal keseríti meg a gumik életét. Utóbbi nyomatékcsúcs egyébként már 2000-es percenkénti fordulatszámtól lehívható, és egészen 5000-ig rendelkezésre áll (korábban 3000-5000 között volt elérhető).
A nagy teljesítmény és a módosított nyolcfokozatú automataváltó révén az Alpina B7 3,6 másodperc alatt letudja a 0-100-as sprintet és a gyorsulásnak csak 330 km/h magasságában szakad vége (előd: 310 km/h). A legszigorúbb Euro 6d és WLTP szabványoknak is megfelelő újdonság gyári fogyasztás értéke 11,6 l/100 km.
Az xDrive összkerékhajtású csúcs 7-es alapáron 20 colos, felár ellenében 21 colos kerekeken gördül. A 2,2 tonnás monstrum legrugózása 225 km/h felett 1,5 centiméterrel automatikusan közelebb engedi a kasztnit az úthoz, alacsony sebességnél pedig 2 centiméterrel megemelhető a felfüggesztés.
A harmadik negyedévtől kapható új Alpina B7 alapára 141 700 dollár (39,7 millió forint).
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.