Az új fejlesztés ígéretének ismeretében egyelőre még korai lenne teljesen eltemetni a belsőégésű motorokat.
Mostanság egyre többet hallani azokról a szigorodó környezetvédelmi előírásokról, melyeknek az autógyártók egyre nehezebben tudnak megfelelni. Az egyre alacsonyabb károsanyagkibocsátási, illetve fogyasztási előírásoknak már csak úgy tudnak megfelelni a gyártók, hogy a dízel- után már a benzines erőforrásaikra is részecskeszűrőt szerelnek, a Mazda pedig egy a dízel- és benzines motorok közötti határt elmosó új erőforrásban látja a jövőt.
Most feltűnt a színen egy új technológia, mely felettébb hangzatos ígéretekkel övezve hosszabbítaná meg a sokak által már temetett hagyományos belsőégésű motorok életét. A Micro Wave Ignition AG nevezetű német cég szerint az új fejlesztésnek köszönhetően akár 80 százalékkal csökkenthető a motorok károsanyag kibocsátása, nem mellesleg pedig a fogyasztás is mérsékelhető mintegy 30 százalékkal.
A cég szabadalma szerint az üzemanyagot impluzusos mikrohullámok gyújtják be és a szerényebb károsanyag kibocsátás, illetve a mérsékelt fogyasztás elsősorban az alacsonyabb hőmérsékleten történő égésnek köszönhető.
Azt egyelőre nem tudni, hogy az MWI fejlesztésével mikor találkozhatunk majd a kereskedelmi forgalomban, mindenesetre bizakodásra ad okot, hogy a cég részvényései között található a Porsche AG korábbi vezetője, illetve, hogy a cég állítólag előrehaladott tárgyalásokat folytat különböző dél-koreai, illetve kínai autógyártókkal.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.