A Fiat Punto egyike azoknak a ma is újonnan kapható autóknak, amelyek meglehetősen elavult modellnek számítanak. Mindennek ellenére 9 milliós eladott darabszámával, komoly rangja lesz a Fiat történetében.
25 éve mutatták be, úgyhogy a jó ideje nem fejlesztett jármű esetében éppen ideje volt a gyártás lezárásának. Legalábbis ebben a formájában.
Erre talán a leginkább releváns indok a tavalyi megismételt EuroNCAP törésteszt eredménye volt, amelyen az elmúlt évek vívmányai és a szigorúbb tesztelési normák miatt a kis Punto nullacsillagos töréstesztet produkált.
Van egy autó, amelyik nulla csillagot kapott a törésteszten - videó
Rengeteg autó töréstesztjét végezte el idén eddig a független európai szervezet, azaz az EuroNCAP, hogy kiderüljön, melyik új autók most a legbiztonságosabbak Európában. Spoilerveszély: a Volvót letaszították a trónról.
A három generációt megért modellből az utolsó példányok most gurultak le a Fiat olaszországi, Melfiben lévő gyárának szalagjairól, ahol 20 éve készült. (Az első szériát még máshol gyártották.)
Az első generációt egyébként 1995-ben mutatták be, és akkor az év autója is lett. A harmadik generáció 2005-ben rajtolt, de az azóta szinte változatlan technikájú autó felett rendesen eljárt az idő.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.