Új rekordot állítana fel ezzel az 56 éves Ferrari 250 GTO.
Akár a 45 millió dolláros (12,6 milliárd forint) leütési árat is elérheti egy 1962-es Ferrari 250 GTO sportautó, amely ha beváltja a hozzá fűzött reményeket, minden idők legdrágább, nyilvános aukción eladott autójává válhat.
Az augusztus 24-25-re meghirdetett kaliforniai árverést bonyolító RM Sotheby's szerint ebből a modellből összesen 36 darab készült 1962 és 1964 között. A kocsi óránként 280 kilométeres sebességgel tudott haladni, és annak ellenére, hogy versenyautó volt, közúton is közlekedhetett.
A minden idők egyik legértékesebb autójának számító piros Ferrari első tulajdonosa 1962-ben számos versenyen diadalmaskodott a járművel. A versenyautó 2000 óta van Greg Whitten amerikai gyűjtő, egy szoftvercég feje tulajdonában, aki rendszeresen jár vele veterán versenyekre. Azt nem tudni, hogy Whitten miért döntött az autó eladása mellett.
Az aukciósház szakértője, Shelby Myers szerint a Ferrari 250 GTO egy olyan korszak végét jelöli, amikor a sofőrök még "tényleg bepiszkolták a kezüket".
Hozzátette: "ez volt az utolsó olyan autó, amelyet az ember a garázsában tarthatott, elmehetett vele egy versenyre, azt megnyerte, aztán szépen hazament vele".
A legendás járművet a kaliforniai Pebble Beachen évente megrendezett Concours d'Elegance keretében bocsátják árverésre. Nyilvános aukción autóért eddig a legtöbbet 2014-ben a Bonhamsnél fizettek: egy szintén 1962-es Ferrari 250 GTO Berlinettáért 38,1 millió dollárt adott egy vásárló.
Csak egy unalmas abroncsnak tűnik, pedig ez a világ legdrágább sportkocsijához készül
Az abroncsgyártó Pirelli úgy döntött, hogy beszáll abba a projektbe, amelynek során a feltámasztják a világ legértékesebb autóját, amelyből összesen 39 darab készült. Ám ha valaki ennek kapcsán valami extra széles és szuper tapadású gumira számít, csalódni fog. Ez a gumiabroncs elég unalmasnak tűnik.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.