Autó MTI 2018. május. 27. 12:17

600 ezer járművet hívhat vissza a Daimler

Több modell is érintett.

Akár hatszázezer járművet, és több különböző Daimler modellt is érinthet az eredetileg a Mercedes Vito modellek dízelmotorjai miatt elrendelt visszahívási akció. A Bild am Sonntag német lap beszámolója szerint világszerte 40 ezer Mercedes Vito és 80 ezer Mercedes C-osztályú modellt érinthet a visszahívás, a Spiegel lap jelentése szerint viszont akár 600 ezer is lehet a visszahívásra kijelölt járművek száma.

A német szövetségi közúti közlekedési hatóság, a KBA (Kraftfahrt-Bundesamt) a héten csütörtökön jelentette be, hogy "több ezer" Mercedes Vito modell visszahívására kötelezte a Daimler német járműgyártó csoportot. A KBA megítélése szerint az 1,6 literes, Euro 6 környezetvédelmi besorolású dízelmotorral szerelt Mercedes-Benz Vito kisbuszoknál nem felel meg az előírásoknak két programbeállítás a kipufogógáz tisztítását végző berendezés vezérlésében.

A KBA a csütörtöki tájékoztatás szerint 6300 ilyen jármű visszahívására és szervizelésére kötelezte a céget. A Daimler szintén csütörtökön jelentette be, hogy vitatja a KBA megállapításait, és kész bíróság előtt rendezni a vitát. A társaság ezzel kapcsolatban csütörtöki közleményében kiemelte, hogy a Vito eleve része volt a tavaly nyáron indított visszahívási akciónak, amelyben több mint hárommillió Mereceds-Benz gyártmány motorvezérlő szoftverét frissítik.

Vasárnapi lapértesülések szerint a visszahívásra kijelölt modellek a francia Renault autógyártól származó és a Daimler által továbbfejlesztett dízelmotorral rendelkeznek.

Dieter Zetsche, a Daimler vezérigazgatója hétfőn hivatalában keresi fel Andreas Scheuer szövetségi közlekedési minisztert a visszahívási akció részleteinek megbeszélésére.

Hirdetés
hvg360 Tiszóczi Roland 2024. november. 30. 07:00

Európának a katonai kiadások duplája sem lenne elég, ha az USA nélkül kellene védenie Ukrajnát

Donald Trump úgy vélekedhet, hogy legyen most tűzszünet a jelenlegi ukrajnai frontvonalon, Európa pedig oldja meg önerőből a térség biztonságának későbbi fenntartását. Ennek oka részben az, hogy az Egyesült Államoktól a közel-keleti és a csendes-óceáni térség növekvő feszültségei is igénylik az erőforrásokat. Kérdés, mennyi pénz és főként mennyi idő kell az európai hadiipar felfuttatására. Ami Magyarországot illeti, a honvédségi beszerzéseket intéző állami cég elleni kibertámadásban kiszivárgott dokumentumok szerint a jövőben feltehetően annyit sem költ majd védelemre, mint amennyit a NATO-ban vállalt.