A magas ár azonban messze nem riasztja el a vásárlókat a Polestar márkanévvel támadó újdonságtól.
A kínai tulajdonban lévő Volvo tavaly októberben jelentette be, hogy a korábban a Volvók tuningjával foglalkozó Polestar kiválik a cégből, és különálló márkaként folytatja útját. És ekkor mutatkozott be az új brand első modellje, a gyönyörűre sikeredett Polestar 1, melynek most végre a hivatalos árára is fény derült.
Ezek szerint a Polestar 1 európai listaára 155 000 euró, vagyis átszámítva mintegy 48,4 millió forint. Mivel alapárról beszélünk, néhány extrával még tovább emelhető a kocsi ára, és könnyen lehet, hogy egy-egy jól felszerelt példányért 60 millió forintnál is többet fognak elkérni. Érdekesség, hogy a Kínában gyártandó autó egyfajta előfizetéses rendszerben is elérhető lesz, ennek havidíját azonban egyelőre még sűrű homály fedi.

Az európai előrendelési folyamat március közepén indult el, és a komoly érdeklődést 2 500 euró befizetésével lehet jelezni a gyártó számára. A piac elképesztően jól fogadta az új márkát és az új autót, melyre eddig már több mint 6 000-en jelentkeztek. Az érdeklődés olyan nagy, hogy a gyártónak ki kell találnia valamit annak érdekében, hogy az eredetileg tervezett 500 darabos éves gyártókapacitást meg tudja emelni.
A leginkább a BMW i8-hoz hasonló működésű Polestar 1-ben egy 382 lóerős 2 literes benzinmotor és két darab, összesen 218 lóerős villanymotor teljesít szolgálatot. A Kínában gyártandó 2+2 üléses hibrid sportkocsi összteljesítménye 600 lóerő, a nyomaték pedig eléri az 1000 Nm-t. A 150 kilométeres elektromos hatótávolságú modell első példányait 2019-ben lehet majd átvenni, és hazánkban zöld rendszámot is lehet rájuk kérni.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.