Az aktuális X3-asra épülő új divatterepjáró 100 százalékban elektromos meghajtással rendelkezik.

Az elöl új veséket, hátul pedig kék diffúzorbetétet kapott iX3 teljesítménye 270 lóerő. Az energiát egy 70 kWh kapacitású aksipakkból nyeri az autó, mely egy feltöltéssel a WLTP tesztciklus szerint mintegy 400 kilométeres távolságot képes megtenni.

A bal első kerékjárati ív mellett elhelyezett töltőaljzat révén akár 150 kW teljesítménnyel is tölthető a megfáradt telep, ily módon pedig alig 30 percig tart egy teljes töltés. A jelenleg használatos villámtöltők egyelőre még csak 50 kW-ot tudnak, de 1-2 éven belül több száz 150 kW-os töltőt fognak üzembe helyezetni Európában.

A BMW iX3 egyelőre még csak egy koncepcióautó, de nagyon közeláll a hamarosan érkező végleges verzióhoz. Utóbbi várhatóan valamikor 2019-ben kerül forgalomba, Kínában fogják gyártani, legfőbb riválisa pedig a Mercedes EQC lesz.


Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.