Autó hvg.hu 2018. április. 05. 04:11

A nap kérdése: csökkenteni vagy növelni kellene az autók megengedett sebességét?

Megoszlanak a vélemények azzal kapcsolatban, hogy milyen irányba kellene elmozdítani a sebességhatárokat.

Az ITF (International Transport Forum) tíz országban vizsgálta a közúti közlekedés biztonságát, és arra a következtetésre jutott, hogy szoros kapcsolat van az autók sebességének növekedése és a balesetek számának emelkedése között. Az ITF szerint az átlagsebesség 1 százalékkal történő növekedése 2 százalékkal növeli a sérüléssel járó balesetek számát és 4 százalékkal a halállal végződő balesetek számát.

A szervezet szakértői szerint a sebesség minimális csökkentésével jelentősen vissza lehetne szorítani a balesetek számát. Az ITF ajánlása szerint a sűrűn lakott területeken mindenhol be kellene vezetni a 30 km/h-s sebességkorlátozást, az egyéb városi területeken pedig az 50 km/h lenne a leginkább ideális haladási sebesség. A lakott területen kívüli legnagyobb sebességet 70 km/h-ra kellene csökkenteni, az autópályákon viszont nem mérsékelnék a tempót.

Ezzel szemben Dániában mostanság éppen a sebességhatárok megemelésével kísérleteznek. Egyes lakott területeken kívüli szakaszokon 80-ról 90 km/h-ra emelték a limitet, és egyes autópálya-szakaszokon megengedték az autósoknak, hogy 110 helyett 120-szal közlekedjenek. A tapasztalatok kedvezőek, a balesetek száma nem nőtt és az autósok minimális fogyasztásnövekedés mellett hamarabb érnek el úti céljukhoz.

--- voting control ---

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
hvg360 Rácz Gergő 2025. március. 13. 19:48

A kormány akkor tiltja be, amikor már magától is megdögleni látszik a műhús

Könnyen lehet, hogy végnapjait éli a piaci csodának indult mesterséges húspiac: amíg a műhúsoknál továbbra is várat magára az áttörés, a növényi alapú alternatívát gyártó cégeknél rövid időn belül töredékükre estek a részvényárak. A folyamatnak több oka van, a piaci szereplők ezzel együtt optimisták, és a bátor befektetőknek a mostani szintek akár jó belépési pontot is jelenthetnek, ha épp akad elkölteni való pénzük. Lehet, hogy hazai célpontokat nem találnak, mivel a kormány újonnan bejelentett tervei szerint a teljes szegmenst betiltaná.