Harminc év alatt sem sikerült befejezni, és még most sem látszik, mikorra lesz kész.
Valamivel több, mint 30 kilométer hiányzik, hogy teljes legyen a főváros körüli közúti körgyűrű. Korábban Lázár János azt ígérte, hogy 2022-re elkészülhet az út. Viszont most kiderült, eredménytelenül zárult az M0-s autóút nyugati szektorának megvalósíthatósági tanulmányának elkészítésére kiírt eljárás – írta a Napi.hu. Ezért a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. idei év első negyedévben újabb eljárást kénytelen kiírni. Arról, mi lehetett volna az építkezés menetrendje, ha most nekiláthattak volna elkészíteni a megvalósíthatósági tanulmányt, ebben a cikkünkben írtunk részletesen.
Az M0-s nyugati szektorának – a 10-es főút és az M1-es autópálya közötti rész – még nincs elfogadott végleges nyomvonala sem, ezért még az érintett önkormányzatokkal sem egyeztettek róla.
Jobban áll, a 11-es és a 10-es főutat összekötő rész – északi szektor – mert van környezetvédelmi engedélye, és elkészültek az engedélyezési tervek is, az építési engedély megszerzése folyamatban van.
A Napi.hu által forrásként idézett Index a pilisi településeket átszelő 10-es főutat tehermentesítő M10-es autóútra is rákérdezett. A NIF válasza szerint a Budapest–Kesztölc közötti 24,4 kilométer hosszú szakasza rendelkezik környezetvédelmi engedéllyel, de a további feladatokról és a pénzről a minisztériumnak kell döntenie.