Megannyi kémfotót és kiszivárogtatást követően most végre teljes pompájában is bemutatkozott a csillagos márka sokak által várt újdonsága.
Jól látható, hogy a szögletes designon ezúttal sem sokat változtattak a német tervezők, a régi és az új modell közötti különbségek inkább a részletekben keresendők. Teljesen új például a LED-es fényszóró, az ugyancsak LED-es hátsó lámpa, ezenkívül pedig a motorháztető is átalakult. Oldalnézetből viszont nem sok változást fedezhetünk fel.
Az osztrák Magna által Grazban gyártott új G-osztály az ígéretek szerint még jobban teljesít kemény terepen, mint az elődje. A három differenciálzáras újdonság 241 milliméteres minimális hasmagassággal bír, gázlómélysége pedig 60-ról 70 centiméterre nőtt.
Az általunk korábban már élőben is meglesett műszerfalat a gyártó E- és S-osztályos modelljeiből már ismert két darab 12,3 colos hatalmas kijelző uralja. Az utastér minden irányban nőtt, ezenkívül pedig említést érdemel többek közt a 9-sebességes automataváltó, a 16 hangszórós Burmester hifi, a wifi hotspot, az Apple CarPlay és Android Auto-támogatás, illetve a fejlett hangvezérlés.
A forgalmazás kezdetekor egyetlen változatban lesz kapható a modell. Ez pedig nem más, mint a G500, melyet egy 4 literes V8-as benzinmotor mozgat, a maga 422 lóerős teljesítményével, illetve 610 Nm-es nyomatékával. A G500 német alapára 107 040 euró, vagyis átszámítva mintegy 33 millió forint – a forgalmazás májusban kezdődik meg. A későbbiekben várhatóan érkezni fog egy plugin hibrid változat is, a csúcsot pedig a 630 lóerős V12-es erőforrással szerelt G65 jelenti majd.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.