Ha az autósoknak lehet, akkor a bringásoknak miért ne lehetne körforgalmuk?
A legtöbben szeretjük a körforgalmakat, hiszen azok sokkal gyorsabban átengedik magukon a forgalmat, mint a jelzőlámpás kereszteződések. Az utóbbi időkben hazánkban is egyre több körforgalom épült, melyek közös vonása, hogy alapvetően autók számára készültek.
Vannak azonban olyan országok, ahol már a biciklisek is saját kis körforgalmat kaptak. Ilyen például Szlovénia, ahol a koperi bringások az alábbi körforgalmat használhatják:
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/e0763dfa-9969-44a0-9763-31a46d6fa95f.jpg)
Hollandiában pedig egy ennél sokkal nagyobb hasonló megoldást kaptak a biciklisek, akik az alábbi, 70 méter magas központi oszlop által tartott, huszonnégy acélkábelen logó körforgalomban közlekedhetnek. A 72 méter átmérőjű építmény össztömege mintegy 1000 tonna. A modern LED-világítást kapott Hovenringet 2012-ben adták át a forgalomnak.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/8055be09-3a2d-452a-84ad-9c432ab02073.jpg)
Hollandiában persze ennél kisebb biciklis körforgalmak is találhatók, mint amilyen például ez a Sint-Michielsgestelben épített példány:
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/cc3c8702-0f1e-4441-a133-b5d30b5b6d0a.jpg)
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.