A bajor gyártó minden új fejlesztését bepakolja a hamarosan érkező sportszedánba, ami erősebb, könnyebb és némileg zöldebb is lesz egyben.
A BMW nem éppen tegnap, hanem még 2011-ben mutatta be a 3-as sorozat aktuális, F30-as sorozatát, és nyílt titok, hogy hamarosan érkezni fog a teljesen új alapokon nyugvó utódmodell. És persze az is könnyen kikövetkeztethető, hogy az új generációból is készülni fog kőkemény M3-as sportváltozat.
A mostani M3-as BMW 3 literes biturbó motorja 431 lóerős teljesítményű, a nemrégiben kijött M3 CS pedig 460 lóerős szabadít rá a hátsó kerekekre. Ehhez képest a 2019-2020 magasságában debütáló új M3-asnak már az alapváltozata is 500 lóerő körüli teljesítménnyel fog rendelkezni. Az S58B30-as kódjelű új dupla turbós 3 literes hathengeres erőforrás várhatóan megkapja az M4 GTS-ben lévő vízbefecskendezést, csúcsnyomatéka pedig 600 Nm magasságában alakul majd.
Az új M3-as nemcsak erősebb, hanem környezetkímélőbb is lesz egyben, ugyanis várhatóan részét fogja képezni egy 48 V-os lágy-hibrid rendszer, a start/stop rendszer pedig a korábbiaknál hatékonyabb működésű lesz. Már amennyiben persze a hathengeres motorhangot kedvelők nem kapcsolják ki azonnal ezt a funkciót.
Pletykák szerint az új M5-öséhez hasonló négykerékhajtást is meg fogja kapni az M3-as, de nem alapáron, hanem opciós extraként. Az ideális 50:50 tömegeloszlású újdonság kapcsán említést érdemel továbbá a csökkentett tömeg, a nyolcsebességes automataváltó, illetve a kizárólag hátsókerékhajtással kombinálható hatsebességes kéziváltó.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.