Ez esetben nemhogy csökkentették, hanem pont ellenkezőleg, növelték a sofőr lába alatti pedálok számát. Nem ok nélkül.
A mai személyautókban általában három vagy két pedál szokott lenni, attól függően, hogy manuális vagy automata váltós autóról van szó, vagyis hogy kell-e a sofőrnek kuplungolnia. Nem is olyan régen azonban létezett néhány olyan autó, mely négy pedállal rendelkezett.
Mégpedig a Forma 1-ben és a McLaren csapatnál. Ők ugyanis a 90-es évek második felében kitalálták, hogy még egy pedált szerelnek az autójukba. Ez pedig egy extra fékpedál volt, amivel csak és kizárólag az egyik hátsó féket kezelték, és csak a kanyarokban, akár gázadás közben. Ily módon ugyanis csökkenteni lehetett a nem kívánt alulkormányzottságot, és körülbelül fél másodpercet lehetett faragni a köridőkből.
Coulthard kocsijában konkrétan négy pedál volt: kettővel fékezni, eggyel gyorsítani, eggyel pedig kuplungolni lehetett – a skót ugyanis akkoriban nem szerette a kézi kuplungot, és inkább lábbal működtette azt. Häkkinennek ugyancsak két fékpedálja volt, de ezek mellett csak egy gázpedál kapott helyett, itt nem volt szükség kuplungpedálra.
Eleinte a pálya karakterisztikája alapján döntötték el, hogy hátul a bal vagy a jobb kerékhez kerüljön egy fék, és a pilóta azt csak az adott irányú kanyarokban tudta használni. Később továbbfejlesztették a rendszert: mindkét hátsó kerékhez került fék, és egy a kormányon lévő kapcsolóval választották meg a pilóták, hogy adott kanyarban hátul melyik oldalon fékeznek.
Az akkori szabályoknak tökéletesen megfelelő trükkös fékrendszert egy sajtófotós fedezte fel 1997 nyarán, akinek feltűnt, hogy a McLareneknek akkor is izzik a hátsó féktárcsájuk, amikor a kanyar közepén vannak, és elvileg nem is fékeznek.
A többi csapat tiltakozása miatt az 1998-as szezon elején betiltották a McLaren spéci megoldását. A riválisok többek közt azért is harcoltak a különleges féktechnika ellen, mert szerintük annak kifejlesztése több millió fontba került volna számukra.
A McLaren viszont nemrégiben felfedte, hogy a zseniális ötletet ők alig néhány fontból, már meglévő alkatrészek felhasználásával valósították meg.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.