Globális villanyautós céggé formálnák át az Opelt, miközben 2020-ra már nyereségesnek kell lennie az autógyártó részlegének. A cég azt mondja, szándéka valamennyi üzem megőrzése és korszerűsítése, és a kényszerű elbocsátás elkerülése.
Michael Lohscheller, az Opel Automobile GmbH vezérigazgatója csütörtökön bejelentette azt az átfogó, pénzügyi hátteret helyreállító tervet, amely a német márka közeljövőjét fogja meghatározni. A „Pace” néven futó tervről, már korábban sok részlet kiszivárgott, milyen átalakulási tervet képzel el az Opel számra új tulajdonosa, a PSA Group (Citroën-Peugeot.)
Szentgotthárddal mi lesz?
A legfontosabb lépések közt szerepel, hogy autónként 700 euróval csökkentik a költségeket. Ennek eleme lenne a munkaköltségek csökkentése, valamint az előrehozott nyugdíjazások. A kényszerű elbocsátások elkerülését is ígérik a franciák.
A gyártóüzemeknél az új termékeket allokálják egymás között. (Szentgotthárdon jelenleg csak motorok készülnek.) Valamennyi Opel/Vauxhall üzemben gyártják majd a Groupe PSA által fejlesztett CMP és EMP2 padlóvázán alapuló modelleket. Először 2019-re az eisenachi gyárban terveznek egy új SUV-ot előállítani; Rüsselsheimbe pedig egy D-szegmensbe tartozó (menedzserautó) jármű kerül. Az új hajtóművek gyártási helyének kijelölése az Opel/Vauxhall üzemekben párhuzamosan történik majd az átállással a GM motorjairól és sebességváltóiról a Groupe PSA gyártmányaira.
Az Opel/Vauxhallnál összesen használt padlóvázak száma a jelenlegi kilencről kettőre csökken 2024-ig, a hajtómű-családoké pedig tízről négyre. 2024-től kezdve valamennyi Opel/Vauxhall személyautó közös Groupe PSA padlóvázra épül. A következő ilyen járművek: a Combo 2018-ban, illetve a bestseller Corsa új generációja, 2019-ben. (Ami akár egy teljesen elektromos modell is lehet.) Ez az irányvonal folytatódik évente egy nagyobb járműbemutatóval.
Valamennyi karosszéria-változatot beleértve kilenc új modellt hoz ki az Opel/Vauxhall 2020-ig.
Villámos márka
A Rüsselsheimben lévő központ a teljes Groupe PSA globális kompetencia-központjává alakul át. Itt többek közt üzemanyagcellát, bizonyos automatizált vezetési technológiákat és vezetőtámogató rendszereket fognak fejleszteni. Következő nagy terv, hogy globális villanyautós céggé tennék az Opel/Vauxhallt és 2024-ig valamennyi személyautó modellcsalád elektromos hajtást kap.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.