A Daimler a tervek szerint néhány éven belül már gyártásba küldené az elektromos kamiont, ami segíthet leváltani a jelenlegi modelleket.
Nyilvánvalóan senki sem gondol(hat)ja komolyan, hogy az autóiparban zajló elektromos forradalom megáll a személyautóknál. A fejlesztők az utóbbi időben egyre nagyobb figyelmet fordítottak arra, hogy a hagyományos belső égésű motorral szerelt teherautók helyét szintén az elektromos meghajtásúak váltsák fel.
Erre többféle elképzelés is létezik. Az egyik vonal például egy áramszedős kamiont tudna elképzelni, aminek a németek már el is kezdtek egy autópálya-szakaszt átalakítani. A másik lehetséges megoldás, hogy akkumulátorról üzemelnek ezek a járművek, épp úgy, mint az elektromos autók. Ilyen fejlesztésén dolgozik gőzerővel a Tesla – amiről nemrég már láttunk egy képet és egy videót is – úgy tűnik azonban, a Daimler megelőzte őket.
A cég a Tokiói Autószalonon rántotta le a leplet a Mitsubishi Fuso brand alá sorolt elektromos kamionjáról, az E-Fuso Vision One-ról. A jármű 23 tonnát nyom, maximálisan pedig 11 tonnát képes elszállítani.
A Carscoops beszámolója szerint a gép városok közötti szállítmányozásra is alkalmas lehet, a gépet ugyanis akár 300 kWh-s akkumulátorcsomaggal is el lehet látni, ami így 350 km megtételére elegendő elektromos áramot képes tárolni.
A jármű egyelőre csak egy koncepció, de nagy reményeket fűz hozzá a Daimler. A cég szerint ugyanis négy éven belül gyártásba kerülhetnek Európában, Japánban és az Egyesült Államokban, ami nagyban segítené a teherfuvarozás elektromossá tételét.
Persze ez még koránt sem tekinthető annak a kamionnak, ami képes lenne végérvényesen kiszorítani a jelenlegi járműveket a piacról. Ahhoz az kellene, hogy legalább 800 km-t meg lehessen vele tenni egy feltöltéssel. A kérdés csak az, hogy ilyen technológiát mikor lesznek képesek összehozni a gyártók. Nem lennénk meglepve, ha a fuvarozásban az üzemanyagcellás járművek terjednének el.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.