A német gyártó legújabb modelljnek sikere egy ősrégi bevált receptre épülhet, amit úgy hívnak, hogy tömegcsökkentés.
A Porsche a közelmúltban ígéretet tett arra, hogy több olyan új sportkocsival is elő fog rukkolni, melyeket kifejezetten az autózás legelvakultabb szerelmeseinek, a legkeményebb petrolhead hívőknek szán. Ilyen volt a nemrégiben kijött 911 R, és ilyen a most érkezett 911 T, mely tulajdonképpen nem más, mint egy szélesebb vásárlói közönség számára elérhető, olcsóbbá tett 911 R.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/0faa556f-8edf-458c-b7a8-5d6050ba071d.jpg)
Az 1968-as 911 T nyomdokain haladó újkori 911 T a 911 R-től eltérően nem egy motorsport eredetű szívómotort, hanem egy a normál 911-esekből érkezett 3 literes biturbó erőforrást kapott. A 370 lóerős teljesítmény, illetve az 1750-5000-es fordulatszám tartományban végig rendelkezésre álló 460 Nm-es maximális nyomaték önmagában véve talán még nem túl izgalmas, de gyorsan hozzá kell tennünk, hogy e mellé nagyon alacsony tömeget sikerült társítani.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/9bf264c9-3fc7-40a9-8816-83fc9f0f72a6.jpg)
A könnyített üvegek, a csökkentett mennyiségű zajszigetelés és több kisebb-nagyobb trükk révén 1425 kilogrammra sikerült mérsékelni a tömeget, és ennek köszönhetően jelenleg nincs ennél könnyebb 911-es a zuffenhauseniek kínálatában. A 20 colos felnis és PDK-váltós 911 T 4 másodperc alatt gyorsul állóhelyzetből 100-ra, a végsebessége pedig 290 km/h. Megjegyzendő, hogy a 911 T alapáron manuális váltóval rendelkezik, ami 4,3 másodperces 0-100-as sprint elérését teszi lehetővé.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/4815d19d-288e-441c-a8ff-582f678bbc1c.jpg)
A mechanikus hátsó differenciálzárral, hátsókerék-kormányzással és PASM sportfelfüggesztéssel felvértezett újdonság ára 102 ezer dollár (26,6 millió forint), az első példányokat pedig márciusban szállítja majd le a Porsche.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/6ef34dcc-956e-4fdf-835e-4059501672f3.jpg)
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.