Autó MTI 2017. október. 05. 21:56

Többet baleseteztek az önvezető autók, de mások hibájából

Az elmúlt három hónapban több mint megduplázta, százra növelte a kaliforniai utakon közlekedő kísérleti önvezető járművei számát a Cruise Automation, a General Motors önvezető járműtechnológiára szakosodott cége. Ezzel együtt nőtt az új járműveket ért balesetek száma is.

A balesetek egyikéért sem az önvezető járművek a felelősek, az ok általában az, hogy a közlekedés szereplői nem tartják be a szabályokat - közölte Rebecca Mark, a Cruise Automation szóvivője.

Szeptemberben a GM kísérleti önvezető járműflottája hat kisebb koccanásos balesetben volt érintett. Egyik baleset sem járt személyi sérüléssel. Öt esetben személyautó, egy esetben pedig egy kerékpáros ment neki a robotjárműnek.

A GM járművei az idén eddig 13 balesetben voltak érintettek, a Google anyavállalata, az Alphabet számára kísérleteket folytató Waymo járművei pedig háromban. Az ismertetett esetek egyikében telefonáló sofőr okozta a balesetet, másikban egy ittas kerékpáros volt a hibás.

"Nagy várakozással tekintünk a korszak elé, amikor már megszokott látvány lesz az utakon az önállóan közlekedő autó. A mai utakon közlekedni azonban nem valami egyszerű feladat. Sok tanulnivalónk van még arról, hogyan vezetik valójában az emberek az autóikat és sokat kell még csiszolni a technológiánkon ahhoz, hogy meglegyen közöttünk a kellő összhang" - írta a GM közleménye.

A tőzsde szoros figyelemmel követi a GM önvezető járművek fejlesztése terén elért eredményeit és az elmúlt hónapban már a részvény árfolyamának 17 százalékos erősítésével jutalmazta azt az elemzői prognózist, miszerint egy-két éven belül piacra kerülhetnek az első robot taxik.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
hvg360 Szentgyörgyi Rita 2025. február. 24. 20:00

Mácsai Pál: Aki az ő ideológiájukat propagálja, annak jut pénz, aki szuverén, pláne aki beszól, annak nem

Nem tartja elképzelhetőnek, hogy a Tisza Párt rendezvényén szavaljon, más közügyekben viszont szívesen kiáll Mácsai Pál színész–rendező, aki önszántából köszön le hamarosan az Örkény Színház ügyvezetői posztjáról. Miért van szüksége a váltásra, és mi volt az eddigi legnagyobb határátlépése? Miben áll szerinte a NER és a többi rendszer „primitíven egyszerű” támogatási logikája? Mit szól egykori mestere, Kerényi Imre „pitypangos” kultúrkomisszárkodásához? HVG-portré.