Hiába akar valaki fiatal autót, a jó állapotú hároméves autó még Nyugaton is nagyon drága, egyensúlyozni kell, mi éri meg.
A hazai több mint 3 milliós személygépkocsi-állomány átlagéletkora eléri a 13,9 évet, és szakértők szerint egyhamar nem várható a fiatalodás. Idén becslések szerint több mint 150 ezer használt autó érkezhet magánimporttal Magyarországra – írja cikkében a Népszava.
A folyamat mögött a regisztrációs díjak 2012-es csökkentése a viszonylag stabil euró-forint árfolyam, valamint a jövedelmek jelentős emelkedése áll – mondta el a lapnak Fojt Attila a Magyar Gépjárműkereskedők Országos Egyesületének (MGOE) elnöke. Lényegesen kevesebben vergődnek a devizahiteles csapdában is a 2008-at követő évekhez képest.
Rengeteg 10 év körüli autót hoznak be, de a képet árnyalja, hogy ezekkel az idősebb járművekkel gyakran 15-20 éves kocsikat váltanak le. A korosabb használt autók importjának az is az oka, hogy Nyugat-Európában az 1-3 éves autók ára jóval meghaladja a magyarországiakat – tette hozzá a MGOE vezetője.
A lap által megkérdezett szakértők szerint a legtöbben még mindig készpénzért vásárolnak akár új, akár használt autót, bár kétségtelenül kezd visszatérni a bizalom a hitelekbe. Sokan inkább megvásárolnak egy 10 év körüli autót 1,5 millió forintért, ahelyett, hogy ezt önrészként befizetnék valamilyen hitelkonstrukcióban egy új autóra.
A legkeresettebbek továbbra is a 2-6 éves alsó-középkategóriás autók, de az árak itt is megindultak felfelé. Ma már ebben a szegmensben márkától és modelltől függően 2-3 millió forintot kell rászánni a kiválasztott gépkocsira. A népszerű luxusmárkák ebben a korosztályban 4-5 millió forintot kóstálhatnak.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.