A Renaultéhoz hasonló koncepciót eddig még egyetlen más gyártónál sem láthattunk.
A leparkolást követően a kocsi lényegében eggyé válik az otthonunkkal, és annak egyfajta szeparált tereként funkcionálhat. Ilyenkor az ülések egymással szembe fordíthatók és az autó rákapcsolódik az otthoni hálózatra, átvesz onnan funkciókat és persze automatikusan tölti is magát.
A természetesen 100 százalékosan elektromos meghajtású újdonság még manuálisan is vezethető, de ha a sofőr ráun a kormány tekergetésére és a pedálok nyomkodására, egyszerűen bekapcsolhatja az önvezető funkciót. Ilyenkor a vezető akár hátat is fordíthat az útnak.
A 680 lóerős és 660 Nm csúcsnyomatékú Renault Symbioz 6 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100-ra, egy feltöltéssel pedig mintegy 500 kilométert lehet megtenni vele. A 72 kWh kapacitású akkumulátor 0-ról 20 perc alatt 80 százalékosra tölthető, akár vezeték használata nélkül, indukciós módon.
A Symbioz azt vetíti előre, hogy a Renault körülbelül hogyan képzel el egy 2030 táján forgalomba kerülő autót, tehát egyelőre még felesleges a kereskedésekbe rohanni érte.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.