Autó hvg.hu 2017. augusztus. 25. 16:21

135-140 km/h-val száguldott a halálos baleset előtt a Dózsa György úti gázolás gyanúsítottja

Ketten meghaltak, egy ember pedig súlyos sérülésekkel került kórházba még májusban, miután egy Mercedes kabrió belerohant a fővárosi Dózsa György úton egy kanyarodó Citroënbe. Most már hivatalosan is kiderült, a szemtanúknak volt igaza.

Elkerülhető lett volna a májusban a Dózsa György úton történt halálos autóbaleset, ha a Mercedes sofőrje betartja a megengedett 50 km/h-s sebességet – az Index információi szerint így foglalt állást a nyomozás során felkért igazságügyi szakértő. A szakember szerint a kabriót vezető M. Richárd az ütközés pillanatában 125-130 km/h-s sebességgel haladt, fékezés előtt pedig még ennél is gyorsabban: 135-140 km/h-val. A megengedett sebesség egyébként 50 km/h-ra volt az adott útszakaszon. A balesetben két ember életét vesztette, egyikük pedig súlyos sérüléseket szenvedett.

A baleset szemtanúi korábban arról számoltak be, hogy a Mercedes nagy sebességgel haladt a Dózsa György úton, szerintük 120-130 km/h lehetett a sebessége. M. Richárd a baleset után ezt cáfolta, és úgy fogalmazott: „láttam, hogy zöld a lámpa és nyomtam egy gázt, de nem padlógázzal mentem. Lehet, hogy túlléptem a sebességet, de nem akarok hazudni, nem tudom, mennyivel mehettem”.

police.hu

Az Index beszámolója szerint ugyanakkor az ügyet vizsgáló szakértő azt is megállapította, hogy az ütközés egy vészfékezéssel akkor is elkerülhető lett volna, ha a Mercedes 60-72 km/h-s sebességgel haladt volna, de ha betartja a sebességhatárokat, 50 km/h-nál egy lassító fékezés is elég lett volna.

M. Richárd az igazságügyi szakértő véleménye után elismerte felelősségét. Korábban azonban a Citroën sofőrjét tartotta felelősnek a tragédiáért, az autó hátsó ülésén utazó utas pedig szerinte nem halt volna meg, ha használja a biztonsági övet. A szakértő szerint ugyanis a Citroën a kanyart levágva kanyarodott be elé.

MTI / Mohai Balázs

A szakértő azonban úgy látja, hogy az ütközés nem ezen múlt. Ahhoz ugyanis, hogy a veszélyhelyzetet észlelje egy sofőr, 0,5-1 másodperc szükséges. Így azonban a Citroën sofőrjének 2,5-3 másodperccel az ütközés előtt kellett volna észlelnie az akkor még több mint 100 méterrel messzebb lévő Mercedest – írja az Index.

M. Richárdról korábban az is kiderült, a baleset előtt kokaint is fogyasztott, ezt azonban csak a vizeletében tudták kimutatni, a vérében nem, ami az orvosszakértő szerint arra utal, hogy nem a baleset napján, hanem előtte 2-3 nappal nyúlt a szerhez.

Ha szeretne tudni a fejleményekről, kövesse a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés