Autó hvg.hu 2017. augusztus. 09. 20:13

Még Ausztráliába, Iránba, Afganisztánba is viszik a magyar használtautókat

Van előnye, hátránya is a jelenségnek. Jó, hogy a nagyon korszerűtlen autók továbbmennek, de a jókat is elviszik, csak azokat vissza, nyugat felé.

Kedvezett a használt autó exportnak a háromszáztíz forint körüli euró árfolyam, összesen húszmilliárd forint értékben vásároltak határon túlról magyar gépkocsikat 2016-ban. A Központi Statisztikai Hivatal számításai szerint közel tizennyolcezer kocsi hagyta el az országot, a legtöbb esetben Szerbia, Németország és Szlovákia volt a másodkézből származó négykerekűk célállomása.

Évek óta dübörög a használt autó import, 2016-ban 142 002 határon túlról behozott személyautót és 13 706 kishaszongépjárművet regisztráltak az illetékes hatóságok hazánkban. Ezzel párhuzamosan egyre erősödik az export is: 2016-ban összesen 17 675 magyar használt autót vásároltak külföldről, ami közel 25 százalékos növekedés 2015-höz képest. A KSH adatai szerint az eladások összértéke megközelítette a 20,2 milliárd forintot. A külföldi vásárlók motivációját egyértelműen a kedvező forint-euró árfolyam adta, ennek köszönhetően érkezett több vevő Magyarországra.

A legtöbb határon túli vevő egyébként Szerbiából jött: 13 788 - jellemzően idősebb, rosszabb minőségű - gépkocsit vittek el tőlünk, de szintén sok négykerekű távozott Németországba (1578), akik inkább a fiatal, prémium autókat keresték, illetve Szlovákiában (1024) is kedveltek voltak a magyar használt autók.  A három népszerű célország mellett számtalan más, akár egzotikus desztinációja is volt a hazai használt kocsiknak: vettek autót Iránból, Ausztráliából, Libériából, Afganisztánból, Ghánából, az Egyesült Államokból, a Koreai Köztársasából vagy az Egyesült Arab Emirátusokból is.

A határon túli eladások legkeresettebb típusai az 1500-2500 köbcentis kategóriába eső dízelautók voltak (9720 db autó), második helyen a 1000-1500 köbcentis benzines vagy gázüzemű gépkocsik végeztek 3746 értékesítéssel.

Ilyen módon, közel tízezer idős gépkocsi távozik az országból, azonban hátrány is mert a fiatal, de megbízható járművekre gyorsan lecsapnak a nyugat-európai vásárlók - monta el Frank György, a Das WeltAuto márkaigazgatója az adatokkal kapcsolatban.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés