Az hagyján, hogy a kuplungpedál lassan kikopik az autókból, de hogy a fékpedált is hanyagolhatjuk?
Persze, akinek volt már szerencséje elektromos autóhoz, az nagyjából sejti, miről lehet szó. Ezeknél a kocsiknál ugyanis, a gyorsítópedál felengedését követő pillanatban lassulni kezd a jármű, mert a regeneratív fékek elkezdenek energiát gyűjteni a kocsi lendületének csökkentésével. Így lényegében, aki elég okosan autózik, és időben elveszi a "gázt", az nem csakhogy nem kell, hogy fékezzen mondjuk egy lámpa előtt, de komoly töltési kapacitást is nyer a továbbhaladáshoz.
A Nissan az új Leaf-fel még egy szintet ugrott ezen a területen, és behozta az e-Pedal nevű opciót az autójába, amely lényegében szinte teljesen kiváltja a műszaki fékpedált, még lejtőn sem kell a fékre átlépni, hanem az e-Pedal felengedésével állóhelyzetben tartja rendszer a kocsit.
A Nissan egyébként okosan, kikapcsolhatóvá teszi az e-Pedalját, részben, hogy ne kelljen mindig a gázpedálon lennie a jobb lábunknak, illetve meghagyja a lehetőséget a hagyományos autózásra is.
Hasonló megoldások persze vannak a konkurensek autóiban is, a BMW i3 például kifejezetten erősen lassít, ha levesszük a lábunkat a gyorsítópedálról. A VW e-Golfban a „váltónál” lehet választani milyen erős fékezési hatást szeretnék, ezzel egyben nagyobb visszatöltő hatást az akkukba, amivel gyakorlatilag fékerőt szabályozunk.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.