Josh Cartu egyetlen percig sem titkolja, hogy őrülten rajong az olasz sportkocsikért. Körbejárjuk egy kicsit a mindenképpen egyedi gépparkját.
Elsőnek rögtön itt egy remek Ferrari 458 Speciale Aperta, mely 600 lóerős 4,5 literes szívómotoros V8-as erőforrással rendelkező, nyitható tetejű olasz gép érdekessége, hogy mindössze 499 példány készült belőle. Ennek megfelelően mostanság mintegy 200 millió forintos áron szokott gazdát cseréni egy-egy ilyen kocsi.
A 458-as utódjából, a 488 GTB-ből is van egy példánya Cartunak, még pedig egy mintegy 90 millió forintos Ferrari 488 GTB Spider, vagyis egy ugyancsak nyitható tetős változat: ebben a kocsiban egy 3,9 literes ikerturbómotoros V8-as motor rejtőzik a maga nem éppen szerény 670 lóerős teljesítményével.
Emberünk nemcsak a közutakon, hanem a versenypályákon is gyakran meghajt egy 488-ast. A Ferrari 488 GTB Challenge a versenygumiknak, a kisebb tömegnek és a spolierszettnek köszönhetően hatalmas kanyarsebességet tesz lehetővé. Érdekesség, hogy Cartu nem bérli a versenyautót, hanem inkább megvásárolta azt magának, körülbelül 110 millió forintos áron.
Vissza a közutakra, még pedig egy hófehér Ferrari F12tdf-fel. A 120 millió forintos alapárú járgányban egy 6,3 literes V12-es erőforrás található, melynek 770 lóereje szaggatja a hátsó gumikat. A mindössze 799 példányban gyártott Ferrari alig 2,9 másodperc alatt képes állóhelyzetből 100-ra gyorsítani.
Cartu egyik kedvenc téli autója a 90 millió forintos Ferrari GTC4Lusso, melynek 6,3 literes V12 motorja kivételesen mind a négy kereket hajtja, és érdekesség, hogy ebben az autóban egyszerre akár négy személy is utazhat.
A képzeletbeli korona ékköve nem más, mint a LaFerrari nyitható tetejű változata, a 209 példányban legyártott LaFerrari Aperta, melyből egy fehér darab parkol Cartu garázsában. A 600 millió forintos listaárú, de mostanság leginkább már több milliárd forint ellenében gazdát cserélő ritkaságban egy 963 lóerős összteljesítményű hibrid hajtáslánc található.
Bár Cartu imádja a vezetést, elég gyakran átengedi másnak a kormányt, főleg akkor, ha a reptéren lévő magángépéhez szeretné kivitetni magát. Ilyenkor egy mintegy 280 millió forintos Rolls-Royce Phantom EWB-t használ emberünk, ami nem más, mint a már amúgy sem kicsi Phantom 25 centiméterrel hosszabb válozata. A 6,75 literes V12 erőforrás 460 lóerővel bír, amire szükség is van a 6 méternél is hosszabb, közel 2,7 tonnás monstrum mozgatásához.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.