A hatóságok azt ellenőrzik, hogy a német sportkocsigyártó is trükközik-e a kibocsátási értékekkel.
A Wirtschafts Woche című német gazdasági lap értesülései szerint a KBA (Kraftfahrt-Bundesamt) szakemberei megkezdték a Porsche modellek alapos vizsgálatát. A vizsgálat célja annak megállapítása, hogy a Porsche vajon alkalmazta-e ezt a trükköt, mellyel az Audi a valósnál kisebb károsanyag-kibocsátási értékeket tudott produkálni.
A német hatóság szakértői olyan szoftveres megoldást keresnek a Porschékban, mely érzékeli, ha a kocsit mérőállomáson vizsgálják, és ilyenkor a normál használat mellett tapasztalhatónál kisebb károsanyag-kibocsátási értékeket produkál. A szoftver elvileg a kormány elfordítási szögéből állapítja meg, hogy normál módon vagy esetleg mérőpadon használják az autót.
Az Audinál nemrégiben hasonló trükközést fedeztek fel az A7-es és A8-as modellek esetében, melynek következtében a német gyártónak mintegy 24 ezer TDI motoros autót kell visszahívnia. Ezekben az európai piacos kocsikban 3 literes V6-os, illetve 4,2 literes V8-as öngyulladós erőforrások találhatók.
A Porsche az üggyel kapcsolatban azt nyilatkozta, hogy egyetlen Porsche modellben sincs olyan megoldás, mely a kormányelfordításból a mérőállomáson történő vizsgálódást detektálná, és erre valamilyen módon reagálna.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.