Autó MTI 2017. április. 26. 21:29

Megérkezett az új Swift, amit már nem nálunk gyártanak

A Suzuki megkezdte Magyarországon az új Swift modell értékesítését, amelyet elődjével ellentétben már nem Esztergomban gyártanak, hanem importból érkezik, a japán Sagarában készül.

Bárcsak a mi autónk lenne – menetpróba
Az elődjénél könnyebb, tágasabb és szemrevalóbb Swiftnek talán csak az a baja, hogy már nem Esztergomban készül. És az 1 literes, hibridesíthető turbómotorral még élvezetesen is vezethető. Tovább

A Magyar Suzuki Zrt. 2016 decemberében állt le a Swift modell gyártásával, amelyet 1992 óta készített.

Az elmúlt 25 év alatt az esztergomi gyártóhely a Swift három generációját állította elő, a modell a kisautók kategóriájában piacvezető volt Magyarországon.

A cég szerint a cél, hogy ezt a pozíciót a negyedik generációs Swift is megtartsa.

Az esztergomi gyárban jelenleg két modell, az új Vitara és az SX4 S-Cross készül. A japán gyártó nemrégiben 2,9 milliárd forintos gyármodernizációs projekt keretében készítette elő a két hobbiterepjáró (SUV) modell gyártását.

Krisztián Róbert operatív igazgató szerint azzal, hogy a Swift gyártása leállt, a Magyar Suzukinál nem csökkent a magyarországi beszállítók száma. A beszállítói arány értékben eléri a 65-70 százalékot, a cég mintegy 300 európai, közöttük 75 magyar beszállítóval működik együtt.

A Suzuki számára 2016 több rekordot is hozott: az esztergomi gyár tavaly 209 867 saját gyártású gépkocsit adott el, 15,9 százalékkal többet, mint az előző évben.

Jól szerepelt a márka a magyarországi újautó-piacon is, 11 266 Suzukit adtak el a márkakereskedők, amely 11,6 százalékos piaci részesedést biztosított.

Bizalomkeltőek az idei első negyedéves adatok is, a márka 2836 forgalomba helyezett új személyautóról számolt be, amellyel vezeti ezt a kategóriát. Különösen sikeres a Suzuki az SUV-szegmensben, a Magyarországon eladott 8250 SUV-ből 1784 Vitara volt.

Hirdetés
Címkék
Kult Köves Gábor 2025. január. 22. 20:00

Magasabbra a tetőt, Lazlo! - kritika A brutalista című filmről

Remekműnek lett kikiáltva, és már temérdek díjat besöpört az Amerikába szakadt fiktív magyar építész, a holokauszt-túlélő Tóth László története. De vajon fellelhetők-e a remekműre utaló jelek abban a 215 percben, amit a szépen szenvedő Adrien Brodyval töltünk?