Néhány évnyi sikeres szereplést után most megújult a Mercedes luxusszedánja. Reszkethet az A8-as Audi és a 7-es BMW?
A Mercedes 4 évvel ezelőtt dobta piacra az aktuális S-osztályos modelljét, mely most átesett a ciklus félidejénél megszokott ráncfelvarráson. Kívülről elsősorban a módosított hűtőrácsról, légbeömlőkről és lámpákról lehet felismerni az új stuttgarti nagyhajót, mely rengeteg elektronikai fejlesztést és többek közt új motorokat is felvonultat.
Az abszolút csúcsmodell AMG S65 hajtáslánca nem változott, vagyis maradt a 630 lóerős 6 literes V12 biturbó erőforrás. Egy szinttel lejjebb viszont lényeges változásnak lehetünk tanúi, ugyanis az AMG S63 régi 5,5 literes V8-as biturbó motorját egy új 4 literes biturbó erőforrás váltja. A kisebb lökettérfogat ellenére a teljesítmény nőtt, még pedig 585-ről 612 lóerőre.
Érdekesség, hogy az S63 jobban gyorsul 0-ról 100-ra, mint az S65, ami annak következménye, hogy míg az S63 megkapta az E63-féle összkerékhajtást, addig az S65 csak hátsókerék-hajtású. Előbbi modell 3,4, utóbbi pedig 4,2 másodperc alatt abszolválja a 0-100-as sprintet. Az E63-ban elérhető spéci drift mód viszont egyik új S-ben sem érhető el, hiszen a kilinccsel előre közlekedés mégis csak méltatlan lenne egy ilyen luxushajó esetében.
A megújult S-osztály kezdőára 94 ezer euró (29 millió forint), mely összeg ellenében egy "fapados", 286 lóerős S350d vezethető haza.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.