Ez a sportkocsi nagyon becsapós, hiszen évtizedekkel korábbi modellnek tűnik, pedig a réginek tűnő lemezek alatt a legmodernebb technika rejtőzik.
A RUF 30 évvel ezelőtt mutatta be az eredeti CTR-t, a Yellowbirdöt, ami ugyebár egy alaposan átalakított, dupla turbóval lélegeztetett Porsche 911 Carrera volt, a maga szerény 470 lóerejével. A gyártó a harmadik X-et egy vadonatúj CTR leleplezésével ünnepelte meg a Genfi Autószalonon: a 2017-es RUF CTR nagymértékben hasonlít évtizedekkel korábban kijött ikonikus elődjére, de csak a külcsínjét illetően.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/3817db91-5a8b-4b8b-8336-d856a3651591.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/6ecd25be-84b0-4244-92b0-ddec67b0b06d.jpg)
A RUF ezúttal nem a megszokott receptet használta, vagyis nem egy eredeti Porsche modellt szabott át, hanem a semmiből fejlesztett ki egy vadonatúj autót. A karbonszálas monocoque-ra épülő járgány tömege mindössze 1188 kilogramm. Ehhez remekül passzol a hátul elhelyezett 3,6 literes lökettérfogatú hathengeres biturbó erőforrás, mely egy hatsebesség manuális váltón keresztül juttatja át 700 lóerős teljesítményét az útra. A 0-100-as gyorsulást alig 3,5 másodperc alatt abszolváló retro modell végsebessége 360 km/h. És még egy adat: a 0-200-as sprint 9 másodperc alatt letudható.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/481f3ffc-b4a4-4c19-8f6d-b5eaa7474cea.jpg)
A teljesen minimalista és puritán belső kapott, 19 colos kerekeken gördülő 2017-es RUF CTR-ből mindössze harminc példány fog készülni. A várható árral kapcsolatban egyelőre nem nyilatkoztak a cég képviselői.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/861ae4c9-d229-4180-9c0b-fa86b4a25d9e.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/2ccaf96b-9b47-4b4e-b7ba-f4960998077e.jpg)
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.