Ahogy nő az e-autók akkumulátorkapacitása, úgy növekednie kell a töltők teljesítményének is.
A jelenleg forgalomban lévő elektromos autókat alapvetően háromféle módon tölthetjük fel. A leglassabb, a lemerült telepeket mintegy 10-15 óra alatt feltöltő megoldás, vagyis amikor szimplán az otthoni 230 V-os csatlakozó aljzatba dugjuk a töltőt. Ennél valamivel fürgébb, általában néhány órás töltést biztosítanak az úgynevezett gyorstöltők, de a legjobb, ha villámtöltővel tudjuk táplálni a megfáradt aksikat, ezek révén ugyanis akár kevesebb mint 1 óra alatt 80 százalékos töltöttség érhető el.
Villámtöltő fronton jelenleg a CHAdeMO és a CCS szabvány a leginkább elterjedt, a legnagyobb teljesítmény pedig 50 kW magasságában mozog. A mostanság forgalomba kerülő elektromos autókban viszont egyre nagyobb kapacitású aksik rejtőznek, melyek fürge töltéséhez ennél nagyobb teljesítményre lesz szükség. A megoldást az ultragyors töltők jelenthetik, melyek első körben 150 kW-ot, második fokozatban 350 kW-ot, harmadik körben pedig akár 500 kW-ot is tudhatnak. Az Egyesült Államokban Kaliforniában várhatóan júniusban adják át az első 350 kW-os töltőállomásokat, Európában pedig 400 darab 350 kW-os állomást tervez üzembe helyezni az Audi, a BMW, a Daimler, a Ford és a Porsche.
A legújabb gyorstöltést persze nemcsak a töltőállomásoknak, hanem az autóknak is támogatniuk kell, egyelőre viszont még nincs forgalomban olyan autó, melyet 350 kW-os teljesítmény mellett lehetne tölteni. Néhány éven belül viszont várhatóan felbukkannak majd az első olyan elektromos autók, melyeket akár 5-10 perc alatt fel lehet tölteni 0-ról 80 százalékra. Hazánkban egyébként jelenleg még a normál CHAdeMO és CCS villámtöltőkből is csak néhány darab üzemel.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.