A Faraday Future bemutatta az első, saját fejlesztésű elektromos autóját, ami minden szempontból lenyűgöző, a gyorsulása pedig még a szuperautók teljesítményét is kenterbe veri.
Egy évvel ezelőtt a világ legnagyobb elektronikai szakkiállításán, a Las Vegas-i CES-en mutatkozott be a kínai tulajdonosi háttérrel rendelkező Faraday Future, amit a Tesla egyik legkomolyabb kihívójának tart a piac. Az elektromos autókat fejlesztő cég anyavállalata azóta komoly pénzügyi gondba került, az is kérdés, egyáltán túléli-e a februárt a Faraday Future, ennek ellenére nem álltak üres kézzel a közönség elé az idei CES-en. Az autójuk pedig elég meggyőzőnek tűnik.
Az FF91 névre keresztelt autó 130 kWh-s akkumulátorcsomagot kapott, ami négy elektromotort hajt meg. A bejelentés szerint a kocsi ennek köszönhetően 1050 lóerőt és 1800 Nm-es nyomatékot szabadít az aszfaltra, amit még a legvadabb sportkocsik is megirigyelnének. Merthogy nem egy szuperautóról, hanem egy SUV-ról van szó.





Az autó a fejlesztők szerint 2,39 másodperc alatt teljesíti a 0-100 km/h-s gyorsulást, a hivatalosan is lemért adat alapján pedig 605 km-et tud megtenni egyetlen feltöltéssel. A Faraday Future szakemberei azonban megjegyezték, ha egy konstans, kb. 90 km/h-s sebességgel 771 km-re nő a hatótáv.




A fejlesztők már a jövőre is gondoltak, így az autó az önvezető módot is támogatja, arról azonban egyelőre nem beszéltek, a kocsi ténylegesen mikorra lehet majd önjáró. Az autóba mindenesetre 13 kis- és nagytávolságú szenzort, 10 nagy felbontású kamerát és 12 ultrahangos érzékelőt építettek be. Emellett a motorháztetőből gombnyomásra egy 3D-szkenner emelkedik ki, ami már képessé teszik a gépet, hogy egyedül parkoljon le – csak úgy, mint a Tesla a híressé vált videóban.

Az autót várhatóan 2018-ban kezdik el gyártani (ha akkor még életben lesz a cég), az előregisztrációt pedig már megnyitották: 5000 dollárt kell fizetniük a jelentkezőknek.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.