Autó hvg.hu 2016. december. 14. 08:31

Gumiból például 42 792 fogyott el – íme az idei Forma–1 legőrültebb statisztikái

A Pirelli minden év végén számszerűsíti, mi minden történt a legutolsó Forma–1-es szezonban. Itt az idei adatsor, amibe beleszédül az ember.

Nem mondanánk, hogy lazán telt az idei év a Forma–1-ben. Hogy a végén kezdjük, a friss világbajnok Nico Rosberg szinte másnap közölte, elég volt, visszavonul az F1-es versenyzéstől. De a kezdet sem volt egyszerű, Alonso például óriásit bukott, év közben pedig milliónyi baleset történt, amit nemrég egyetlen videóba sűrítettek össze. Azonban nemcsak ez az egyetlen "összefoglaló" készült a 2016-os évadról, a Pirelli ugyanis szokás szerint idén is előállt a statisztikai adataival.

A száguldó cirkusz idén 42 792 darab gumit fogaszott el, amivel 10 darab Boeing 747-8 teherszállító repülőgépet lehetne megtölteni. A pálya hőmérséklete 11 Celsius-foktól 61 Celsius-fokig terjedt, a legnagyobb sebességet pedig Valteri Bottas érte el, 369,6 km/h-ra gyorsult. De persze mindez csak ízelítő, jöjjön a lényeg:

Idén 42 792 gumit használtak el a csapatok – 38 112-t a versenyhétvégeken, 4680-at pedig tesztelés közben.

A gumik közül 28 188 slick volt, 14 604 pedig eső vagy intermediate.

AFP / William West

Legtöbb megtett kilométer a különböző gumikkal:

  • Kemény: 759 km (Daniel Ricciardo, Red Bull)
  • Közepes: 3597 km (Valtteri Bottas, Williams)
  • Lágy: 6566 km (Sergio Perez, Force India)
  • Szuperlágy: 4598 km (Valtteri Bottas, Williams)
  • Ultralágy: 2052 km (Nico Rosberg, Mercedes)
  • Közepes: 444 km (Jenson Button, a McLaren)
  • Eső: 523 km (Lewis Hamilton, Mercedes)

A versenyzők összesen 933 alkalommal álltak ki a boxutcába, ebből 4 áthajtásos, egy pedig stop-and-go büntetés volt. Mindez versenyenként 44,4, pilótánként pedig 2,01 kiállást jelent minden egyes versenyen. A legtöbb kiállás a Kínai Nagydíjon volt (66), az Orosz Nagydíjon pedig a legkevesebb (26).

Előzésből 866-ot láthattunk, futamonként 41,2-et. Száraz körülmények között a legtöbb (128) a Kínai Nagydíjon, nedves körülmények között pedig a Brazil Nagydíjon (66) történt. Nem túl hízelgő adat, hogy száraz pályán a legkevesebb előzésre a Magyar Nagydíjon került sor, összesen 10 volt belőle. Ezzel valószínűleg az egyik legunalmasabb verseny volt az idei évben a mogyoródi.

AFP

A legtöbb előzés Max Verstappen neve mellé került (78), a legtöbb előzést egyetlen futamon pedig Lewis Hamilton mutatta be, 18-at a Kínai Nagydíjon.

Az első körökben Alonso lépett előre a legtöbb pozíciót, szám szerint 41-et.

A legkevesebbszer Sebastian Vettelt előzték meg: egyszer, a Brazil Nagydíj 66. körében – az elkövető Max Verstappen volt.

MTI / EPA / Valdrin Xhemaj

A legtöbb előzést a Red Bull mutatta be, 136-ot: 61-et Daniel Ricciardo, 60-at Max Verstappen, 15-öt pedig Daniil Kvyat.

A legkevesebbszer a Mercedest előzték meg, összesen 7-szer: Nico Rosberget négyszer, Lewis Hamiltont háromszor.

A csapatok összesen 382 470,4 kilométert futottak az abroncsokkal. Ez nagyjából annyi, mint a Föld–Hold-távolság.

A versenyhétvégéket leszámítva a tesztelések során 61 772 km-t tettek meg a versenyzők, ebből több mint 12 ezret a 2017-es szélesebb papucsokkal.

Csak a versenyeken 123 534 km-ert tettek meg.

A száraz aszfalton megnyert versenyeken a legkisebb sebességet Nico Rosberg neve mellé került, 159,992 km/h-ra a Szingapúri Nagydíjon.

MTI/EPA/Diego Azubel

A leghidegebbet a Kanadai Nagydíjon mérték (11 Celsius-fokot), az aszfalt hőmérséklete Mexikóban volt a legkisebb (13 Celsius-fok). A legmelegebb Malajziában volt (37 Celsius-fok), az aszfalt hőmérséklete szintén itt volt a legmagasabb (61 Celsius-fok).

A statisztikából természetesen a Pirelli csapata sem maradhatott ki. A csapat 15 600 adag ételt szolgált fel, és 10 200 liter vizet ittak meg. A Pirelli séfje 900 kg tésztát főzött, pizzából pedig 420 darab készült, olívaolajból pedig 500 litert használt el. A 7500 darab elfogyasztott desszert 50 különböző recept alapján készült. A stáb közel 30 ezer adag kávét ivott meg.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.