A Pirelli minden év végén számszerűsíti, mi minden történt a legutolsó Forma–1-es szezonban. Itt az idei adatsor, amibe beleszédül az ember.
Nem mondanánk, hogy lazán telt az idei év a Forma–1-ben. Hogy a végén kezdjük, a friss világbajnok Nico Rosberg szinte másnap közölte, elég volt, visszavonul az F1-es versenyzéstől. De a kezdet sem volt egyszerű, Alonso például óriásit bukott, év közben pedig milliónyi baleset történt, amit nemrég egyetlen videóba sűrítettek össze. Azonban nemcsak ez az egyetlen "összefoglaló" készült a 2016-os évadról, a Pirelli ugyanis szokás szerint idén is előállt a statisztikai adataival.
A száguldó cirkusz idén 42 792 darab gumit fogaszott el, amivel 10 darab Boeing 747-8 teherszállító repülőgépet lehetne megtölteni. A pálya hőmérséklete 11 Celsius-foktól 61 Celsius-fokig terjedt, a legnagyobb sebességet pedig Valteri Bottas érte el, 369,6 km/h-ra gyorsult. De persze mindez csak ízelítő, jöjjön a lényeg:
Idén 42 792 gumit használtak el a csapatok – 38 112-t a versenyhétvégeken, 4680-at pedig tesztelés közben.
A gumik közül 28 188 slick volt, 14 604 pedig eső vagy intermediate.
Legtöbb megtett kilométer a különböző gumikkal:
- Kemény: 759 km (Daniel Ricciardo, Red Bull)
- Közepes: 3597 km (Valtteri Bottas, Williams)
- Lágy: 6566 km (Sergio Perez, Force India)
- Szuperlágy: 4598 km (Valtteri Bottas, Williams)
- Ultralágy: 2052 km (Nico Rosberg, Mercedes)
- Közepes: 444 km (Jenson Button, a McLaren)
- Eső: 523 km (Lewis Hamilton, Mercedes)
A versenyzők összesen 933 alkalommal álltak ki a boxutcába, ebből 4 áthajtásos, egy pedig stop-and-go büntetés volt. Mindez versenyenként 44,4, pilótánként pedig 2,01 kiállást jelent minden egyes versenyen. A legtöbb kiállás a Kínai Nagydíjon volt (66), az Orosz Nagydíjon pedig a legkevesebb (26).
Előzésből 866-ot láthattunk, futamonként 41,2-et. Száraz körülmények között a legtöbb (128) a Kínai Nagydíjon, nedves körülmények között pedig a Brazil Nagydíjon (66) történt. Nem túl hízelgő adat, hogy száraz pályán a legkevesebb előzésre a Magyar Nagydíjon került sor, összesen 10 volt belőle. Ezzel valószínűleg az egyik legunalmasabb verseny volt az idei évben a mogyoródi.
A legtöbb előzés Max Verstappen neve mellé került (78), a legtöbb előzést egyetlen futamon pedig Lewis Hamilton mutatta be, 18-at a Kínai Nagydíjon.
Az első körökben Alonso lépett előre a legtöbb pozíciót, szám szerint 41-et.
A legkevesebbszer Sebastian Vettelt előzték meg: egyszer, a Brazil Nagydíj 66. körében – az elkövető Max Verstappen volt.
A legtöbb előzést a Red Bull mutatta be, 136-ot: 61-et Daniel Ricciardo, 60-at Max Verstappen, 15-öt pedig Daniil Kvyat.
A legkevesebbszer a Mercedest előzték meg, összesen 7-szer: Nico Rosberget négyszer, Lewis Hamiltont háromszor.
A csapatok összesen 382 470,4 kilométert futottak az abroncsokkal. Ez nagyjából annyi, mint a Föld–Hold-távolság.
A versenyhétvégéket leszámítva a tesztelések során 61 772 km-t tettek meg a versenyzők, ebből több mint 12 ezret a 2017-es szélesebb papucsokkal.
Csak a versenyeken 123 534 km-ert tettek meg.
A száraz aszfalton megnyert versenyeken a legkisebb sebességet Nico Rosberg neve mellé került, 159,992 km/h-ra a Szingapúri Nagydíjon.
A leghidegebbet a Kanadai Nagydíjon mérték (11 Celsius-fokot), az aszfalt hőmérséklete Mexikóban volt a legkisebb (13 Celsius-fok). A legmelegebb Malajziában volt (37 Celsius-fok), az aszfalt hőmérséklete szintén itt volt a legmagasabb (61 Celsius-fok).
A statisztikából természetesen a Pirelli csapata sem maradhatott ki. A csapat 15 600 adag ételt szolgált fel, és 10 200 liter vizet ittak meg. A Pirelli séfje 900 kg tésztát főzött, pizzából pedig 420 darab készült, olívaolajból pedig 500 litert használt el. A 7500 darab elfogyasztott desszert 50 különböző recept alapján készült. A stáb közel 30 ezer adag kávét ivott meg.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.