Az amerikai Workhouse cég a W-15 nevű járművével meg is mutatta hogyan képzeli a platós áruszállítók elektromossá alakítását.
Ha csak abból indulunk ki, hogy 40 éve ezek a típusú autók jelentik a legnagyobb példányszámban értékesített járműveket az USA-ban, mindenképpen fontos momentum lesz ha valamelyik gyártó életképes koncepciót tud felmutatni. Minden évben a Ford F-150 és a Chevrolet Silverado produkálja a legnagyobb eladásokat, lényegi kérdés, hogy miért nem mentek rá jobban eddig a gyártók az ilyen járművek elektromossá alakítására is.
Mindenesetre most, egy összkerék-hajtású rendszerrel megálmodott autó, amely a Panasonic által gyártott lítium-ion akkumulátor csomagot kapna, megteheti az első lépéseket a szegmens elektromossá alakítása felé. Mint máshol is, kulcskérdés a hatótáv, amiben annyira nem áll jól a Workhorse a maga tisztán elektromos 130 kilométeres hatótávjával. Jól látszik ebből az adatból is, hogy igazán még csak hatótávnövelővel megtámogatva lehet életképes egy elektromos pickup, amely akár a BMW i3-módjára egy kis benzinmotorral tölti az akkumulátorokat szükség esetén.
Mint a képeken látszik, a kocsi felépítménye az ilyen járműveknél szokásos létravázas lehet, amelynél az alvázkereten kapna helyet az elég jelentős méretű akkumulátorcsomag. A felépítmény a terv egyébként a duplakabinos, ötszemélyes változatot mutatja.