Nincs két hete, hogy bemutatták a nagyközönségnek a Ferrari LaFerrari Apertát, vagyis a nyitott tetős maranellói hiperautót, máris van magyarországi példány is.
A tulajdonos az a Josh Cartu, aki már jó néhány emlékezetes alakítással felhívta magára a figyelmet választott hazájában. Az eredetileg kanadai származású gazdag vállalkozó vagyoni háttere ugyan elég sejtelmes, de kimondottan érdekes Facebook-oldala szerint egy autóversenyző-csapat tulajdonosa, valamint elvégezte a Ferrari versenyzői tanfolyamát is.
Ő az a fiatalember, akit egyébként a Gumball 3000 – egyfajta Ágyúgolyó-futam – révén is ismerhetünk. Az idén a Hungaroringen is tiszteletüket tette csapatával, mi is ott voltunk. A világpolgár üzletemberről mégis akkor hallott szélesebb körben mindenki, amikor két éve az Alagútban sikerült összetörnie Batmobile-ját, valódi nevén egy BAC Monót, egy kisszériás, elsősorban pályanapokra készült amatőr versenyautót.
Most viszont a Facebookon közszemlére tette legfrissebb kincsét is, egy Ferrari LaFerrari Apertát, amelyből mindössze 209 darabot terveznek készíteni.
LaFerrari Aperta az olaszok hibrid csúcsmodelljének tető nélküli kivitele. A nyitható vászontetővel vagy karbon keménytetővel is rendelhető újdonság karosszériájának torziós merevsége megegyezik a kupééval, ami komoly mérnöki munkát sejtet a háttérben, még úgy is, hogy néhány kilogrammal azért nehezebb nála. Hogy pontosan mennyivel, azt nem árulták el, de nem is igazán számít, hiszen menetdinamikában ugyanazt nyújtja, mint a kupé.
Ez pedig Forma–1-ből kölcsönvett hibrid hajtásláncnak köszönhető, melynek összteljesítménye 963 lóerő és 900 Nm. Ebből 800 lóerőt a Ferrari legerősebb utcai V12-es szívómotorja szolgáltat, míg a maradék 163 paripát az elektromotor termeli. A 7-fokozatú duplakuplungos automataváltóval szerelt hajtáslánc 3 másodperc alatt gyorsítja álló helyből 100-as tempóra az Apertát, a végsebessége pedig meghaladja a 350 kilométer/órát. Hogy mennyire rugalmas menet közben arról beszédes adat a 7 másodperces 0-200 km/h és a 15 másodperces 0-300 km/h.
A súlyelosztása egyébként 41:59 az első/hátsó tengelyen, a Brembótól érkező karbon-kerámia fékrendszer pedig elöl 398, hátul pedig 380 milliméter átmérőjű féktárcsákkal gondoskodik az extrém lassulásról. Utóbbihoz ráadásul az aktív aerodinamikai elemek is hozzájárulnak, például a menet közben kiemelkedő hátsószárny.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.