Érdekes lesz, így elérniük a saját maguk által kitűzött célt, amely 5,2 literes átlagos száz kilométerenkénti fogyasztást céloz 2025-re.
A Michigani Egyetem közlekedési kutatások részlege 2007-óta követi nyomon az USA-ban újonnan forgalomba helyezett autók átlagos fogyasztási adatait.
Minden hónapban közzé teszik a trendet, amelyből kiderül, hogyan változik a vásárlók hozzáállása az autózáshoz, amely elég hektikus az éppen aktuális olaj hisztériának köszönhetően. Az amerikai piac, nyilván mérete révén, elég komoly indikátora az autóiparnak, jól látszik, hogy hiába adnak el rengeteg környezetkímélő autót, ha másik oldalon 40 éve három igazi nagy benzinzabáló pickup vezeti az eladási listákat. A Ford F-150 (amelyből 780 ezer darab), a Chevrolet Silverado (600 ezer) és a RAM Pickup (451 ezer) együtt, 1,83 millió új autót jelentett például 2015-ben.
Az egyetem legutóbbi adatai, amelyek szeptemberre vonatkoztak, az átlagos fogyasztást egy az összes értékesített autóra vetítve 25,2 mérföld per gallonra számolták, ami átszámítva számunkra értelmezhetően: 11,5 liter/100 km-es fogyasztást jelent.
Ugyanakkor egészen szép fejlődés mutatkozik a 2007-ben először felvett adatokhoz képest. Akkoriban még csak 20,1 mérföldet tudtak elmenni az autóik egy gallon üzemanyaggal, ami átszámítva 14 literes száz kilométerenkénti fogyasztást jelentett. Vagyis átlagosan, már 18 százalékkal takarékosabbak az autóik.
A kérdés csak az, hogy az amerikai környezeti hivatal (EPA) által kitűzött 5,2 liter/100 km-es (vagy 54,5 mpg) fogyasztást hogyan fogják elérni 2025-re?
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.