Hát persze, hogy egy Diablóról van szó, de ezúttal nem egy átlagos példányt árvereznek el, hanem a nagyobb motorral, manuális váltóval és hátsókerék-hajtással szerelt GT-széria egyik darabját.
Aki szereti a ’90-es évek nagyteljesítményű sportautóit, annak nagy valószínűséggel a Lamborghini Diablo az egyik kedvence, ami érthető is, hiszen stílusban, teljesítményben és pedigrében nem nagyon akadt párja az olasz közúti rakétának. Pláne nem a nyolcvan darabos GT-szériának, amely a módosításoknak köszönhetően számos pontos különbözik a széria kiviteltől, ezáltal még komplexebb vezetési élményt nyújt. Nem csoda, hogy ritkán bukkan fel belőle eladó példány, de az RM Sotheby’s szeptemberi árverésén kalapács alá kerül a hatos sorszámú autó, így érdemes vetni rá egy komolyabb pillantást.
A műszaki változtatások legfontosabb hozományaként a Diablo GT V12-es motorja, a szokásos 5.7 literes hengerűrtartalom helyett 6.0 literből állítja elő a lóerőket, méghozzá 575 paripát, 630 Nm csúcsnyomaték kíséretében. Mindezt ötfokozatú, nyitott kulisszás manuális váltó és hátsókerék-hajtás segítségével szabadítja az aszfaltra, így ember legyen a talpán, aki képes megzabolázni az vezetéstámogató rendszerek nélküli lóerőket. Tapasztalt sofőr alatt 3,5 másodperc alatt futja 0-100-as sprintet, míg a végsebessége eléri a 340 kilométer/órát.
Természetesen a nagyobb motor mellé módosított karosszéria is dukál: az átlagosnál szélesebb nyomtáv, szénszálas elemek, több légbeömlő és egy gigantikus hátsó szárny árulkodik róla, hogy nem a szériakivitellel van dolgunk. Ugyanez a beltérben a karbonvázas, Alcantara borítású üléseken, a négypontos biztonsági öveken, valamint a kéttónusú kárpitozáson érhető tetten.
A ritkaságához mérten az eddigi egyetlen tulajdonosa kellően vigyázott rá, így 17 év alatt mindössze 11 ezer kilométer szaladt bele az autóba, az ideje nagy részében pedig egy monacói garázsban pihent. A szervizháttere az utolsó részletig visszakövethető, vagyis aki tökéletes állapotú, szinte újszerű Diablo GT-re vágyik, annak most itt az alkalom, hogy lecsapjon rá, cirka 375 000 – 430 000 angol fontért, vagyis átszámítva, mintegy 150 millió forintért.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.