Autó hvg.hu 2016. augusztus. 01. 10:51

Nagy változásokat jelentett be a kormány a tervezett útépítésekben

Elsőre úgy tűnhet, hogy a kormány lemond az M1-es és az M7-es háromsávossá tételéről, de egyelőre nem tudni, ez tényleg így van-e.

Alig egy hete derült ki, hogy a kormány határozatot hozott az M1-es és M7-es autópálya háromsávossá tételének megvizsgálásáról, a legfrissebb Magyar Közlönyben azonban mintha másról lenne szó, írja a Portfolio. A gazdasági lap szerint ez azt jelenti, hogy a kormány lemond a fejlesztésről, de a jogszabály szövegéből ez egyértelműen nem derül ki.

A legutóbbi tervek szerint az M1-es autópálya Budapest és Győr közti szakaszát kétszer három sávosra bővítették volna, és ugyanezt tervezték az M7-es Budapest és Balatonvilágos közti szakaszával is. Előbbi egy durván 95 kilométeres útszakasz, ami önmagában 184 milliárd forintba kerülne. Az M7-es autópálya is végig 2x3 sávosra bővült volna, egészen Balatonvilágosig. Mivel Székesfehérvár és Budapest között a főváros felé tartó oldalon (50 kilométeren) ez már valóság, ezen a szakaszon „csak” a másik oldalt kellett volna a teljes 100 kilométeren szélesíteni. Ez 104 milliárd forintból jönne ki. Mindkét beruházást az olimpia miatt hozták volna előre, egyébként csak a távoli jövőben tervezték megvalósítani.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
hvg360 Fülöp István 2025. január. 22. 15:03

4iG: „Az nem jó, ha megmondják, hogy valakivel nem dolgozhatunk”

Donald Trump második elnöki ciklusa alatt nem látott szintekre emelkedhet az Egyesült Államok és Kína technológiai háborúja, ami kifejezetten kínosan érintheti a kínai 5G-eszközöket előszeretettel alkalmazó európai távközlési cégeket. Köztük van a 4iG is, a céget arról kérdeztük, hogyan érintheti egy esetleges váltás.