Autó MTI 2016. július. 18. 06:45

Kevesen állnak át elektromos autóra

Drágák és nehézkes az elektromos autók töltése Magyarországon, ráadásul keveset lehet velük egy töltéssel megtenni – holott sok kedvezmény is jár velük, sok helyen a buszsávban mehetnek.

Száz zöld rendszámot adnak ki havonta átlagban Magyarországon: január végén még csak 361 zöld rendszámú autó közlekedett az országban, jelenleg már 932 – írja a Világgazdaság hétfői számában a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalának közlésére hivatkozva. A legtöbb zöld rendszámot Budapesten és Pest megyében adták ki.

Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének elnöke a lapnak azt mondta, hogy a zöld rendszámok iránt mutatkozó csekély érdeklődés azzal magyarázható, hogy ma még drágák a villanymotoros járművek, és hiányzik a megfelelő töltőinfrastruktúra-hálózat is. Az elektromos autók hatótávolsága ma még kicsi, egy töltéssel legfeljebb 100-130 kilométert tudnak megtenni.

A kormány és önkormányzatok különféle ösztönzőkkel segítik a járművek elterjedését, így például egyes városokban ingyen lehet parkolni velük, használhatják a buszsávot, ingyen lehet tölteni őket, és adókedvezményt is kapnak. A cél, hogy 2020-ra több tízezer elektromos autó legyen Magyarországon, de ehhez addig még sok pénzt kell a rendszerbe befektetni – hangsúlyozta Erdélyi Péter elnök.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
hvg360 Pálúr Krisztina 2025. január. 06. 19:30

„Nem tudtam, mi a baj velem” – sok nő számára jött el a megváltás azzal, hogy kiderült, az ADHD nem válogat a nemek között

Bár úgy tűnhet, hirtelen mindenki figyelemzavarral küzd, a nők a valóságban gyakran aluldiagnosztizáltak és -kezeltek, ha ADHD-ról van szó. Ennek rengeteg oka van, az egyik az, hogy esetükben a tünetek radar alatt maradnak, ők pedig csendben szenvednek, és igyekeznek megküzdeni az elvárásokkal, amelyek az iskolában, majd a munkahelyen, illetve családban nehezednek rájuk.