A svédek legújabb könnyűszerkezetes koncepciója 30 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszt.
Amíg nem lesznek elektromos kamionok – bár egy nemrég elkészült látványtervből már láttuk, hogy ez sincs túl messze –, addig a fuvarozó cégek számára az egyik legnagyobb kérdés az lesz, mennyi üzemanyagot fogyasztanak a gépek. A Volvo a napokban egy olyan koncepciót mutatott be, ami a könnyű szerkezetes felépítésének, valamint az áramvonalas kialakításának köszönhetően harmadával csökkentheti a fogyasztást.
Az új koncepció mögött komoly munka húzódik meg, a Volvo Trucks mellett a Svéd Energiaügynökség is beszállt a fejlesztésbe, ami öt éven át tartott. Az eredmény egészen hihetetlen: a 30 százalékos fogyasztáscsökkenés mellett 40 százalékkal javult a gép aerodinamikai hatékonysága. Ehhez az egész vezetői fülkét átdolgozták, Ake Othzen, a projekt vezetője szerint amit csak lehetett, módosítottak.
A kamion új fejlesztésű abroncsokat is kapott, ami csökkenti a gördülés ellenállását. A pótkocsi 2 tonnával könnyebb, mint az átlag, ami tovább csökkenti a fogyasztást, ugyanakkor növeli a gép hatékonyságát is. Mindemellett a hajtásláncot is megújították.
A kamiont 2015 ősze óta tesztelték a svéd utakon. A 2011-ben indult projekt célja hosszú távon, hogy 50 százalékkal növeljék a szállítás hatékonyságát. Sajnos a gép egyelőre nem lesz elérhető a piacon, de a fejlesztés egyes elemeit már beépítik a most készülő teherautókba is.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.