Ilyenkor hajlandó többet fizetni. De még nem használják ki.
A felfedezést Keith Chen, az Uber kutatási igazgatója fedte fel egy interjúban. Mint elmondta, a funkciót arra használják, hogy az alkalmazás energiatakarékos üzemmódba kapcsoljon. Hangsúlyozta, hogy egyelőre nem függ a szorzó a telefon töltöttségi állapotától, de megfigyelték, hogy a döglődő készülékek tulajdonosai hamarabb rábólintanak az emelt viteldíjra.
A szorzó alapvetően arra való, hogy az uberes sofőröket motiválja a távolabbi utasok felvételére, illetve arra, hogy például hideg éjszakákon is dolgozzanak. Az Uber által összegyűjtött adatok további érdekességeket is megmutatnak, például azt, amit az Ebay vásárlóin is megfigyeltek: szívesebben fizetünk 2,1-szeres szorzóval, mint kétszeressel, és ez a kerek számoktól való viszolygásból ered.
Az Uber által összegyűjtött adatok kezelését már eddig is gyanú lengte körül: már 2014-ben kiderült, hogy gyakorlatilag mindent tudni akar ügyfeleiről, beleértve a híváslistákat és üzeneteket is.
A cég nemcsak az adatelemzésben jár élen: a Google, a Tesla és a Volvo mellett az önvezető autók fejlesztésébe is beszálltak.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.