Egy végső limitált kiadást még csinálnak Rolls-Royce Phantom Zenith Collection néven és tényleg lesz benne minden.
Ahogy ígérte, a gyártó befejezi lassan a 13 éve kínálatában lévő Phantom gyártását, hogy a modell átadja helyét a nyitott tetős Phantom Drophead Cupé esetében az új Rolls-Royce Dawn-nak, a Phantom Cupe esetében pedig egy új modellnek, amely már csak négyajtós változatban készül. A modellszéria lezárását, még egy 50 darabos überszériával megtoldották.

Hogy a Rolls-Royce Phantom Zenith Collection messzemenőkig olyan legyen, mint, ami a vásárlóknak kell, létrehoztak egy külön dizájnercsapatot, aki a tipikus Rolls-Royce-vásárlók legfontosabb igényeit térképezték fel. Ennek nyomán osztott csomagtérajtót kapnak a modellek, amelyen külön italpult található, hogy egy tökéletes pikiniken elegánsan és könnyedén lehessen pezsgőzni. Természetesen a pezsgőhűtő kellően méretes is, hogy helyet kapjon benne nyolc pohár és két üveg jófajta ital.
A belső teret a Rolls-Royce Bespoke-részlege állítja össze, amely az autók személyre szabásáért felel. Itt is egyfajta visszatekintés figyelhető meg a modell múltjára vonatkozóan, amely lézergravírozott alumíniumbetéteken jelenik meg. Ezek emlékeztethetnek a Phantom korai, még koncepcióként bemutatott változataira, vagy akár dél-nyugat Angliára, Goodwood környékére, ahol a kocsik születtek.

A fényezésüket tekintve is klasszikus kombinációkat kapnak a Zenith Collection darabjai. Az 1930-as évek két modelljét idéző Madeira Red és Jubilee Silver színek a Phantom II-ről származnak, míg a kabriót Midnight Blue és Arctic Withe színek díszítik, szintén a háború előtti Phantom II Continental emlékeként.
A motortérben lényegében viszont nincs módosítás, a V12-es 6.7 literes 453 lóerős blokk még mindig elég fejedelmi a záró szériába is.






Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.